بام سبز جماران

بام سبز جماران

آنچه در این مقاله میخوانیم

در  پروژه ی بام سبز جماران به خاطر همسان سازی سطح روف گاردن ،  سطح اجرا شده ی بام را تا ارتفاع 1.40 سانت از زمین فاصله دادیم تا سطح کل بام در یک تراز دیده شود . تمام پستی بلندی ها را اعم از آبنما ،فلاورباکس ها با ارتفاع های متغیر اجرا کردیم و روف گاردن را در یک سطح صاف نمایش دادیم .

لایه زهکش داخل فلاورباکس ها

لایه زهکش داخل فلاورباکس ها

بام سبز یا باغ پشت بام

بام سبز یا باغ پشت بام

بام سبز جماران

زهکشی بستر کاشت بام سبز

اگر چه میزان اهمیت ایزولاسیون در بام سبز بر کسی پوشیده نیست با این وجود باید یادآوری کرد اهمیت زه کشی در بام سبز به مراتب از ایزولاسیون بیشتر بوده است . اجرای زه کشی از دو بعد حائز اهمیت است :

یک مورد برای جمع آوری و هدایت آب اضافه به لوله های خارجی که اغلب به علت پیش بینی نکردن این لوله ها به ناچار از لوله های آب باران استفاده می شود ، و دیگری برای حفظ سلامت و رشد ریشه گیاهانی که در بام سبز بکار رفته اند . جایگزین کردن زه کشی متمرکز با زه کشی گسترده در بستر های کاشت بام سبز، نیازمند مصالح ویژه و فنون خاص این موضوع است .

روف گاردن

روف گاردن

 نکات مهم اجرای آلاچیق بام سبز جماران

تفاوت های اجرای آلاچیق در بام سبز با اجرای آن در روی زمین عبارتند از :

1- وجود محدودیت در اتصال استراکچر به  آلاچیق

2- آلاچیق در بام سبز متحمل نیروی باد بیشتری می شود

نحوه ی ایزولاسیون کردن بام سبز

در این مرحله با توجه به سایز بام سبز از روش ها و موارد مختلفی استفاده می شود . ضمن آن که اجرای این بخش از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است . چرا که اجرای صحیح آن تعیین کننده ی مرز عبور یا عدم عبور آب به قسمت های زیرین بام سبز می باشد .

لایه بندی بام سبز و تجهیزات مخصوص

لایه بندی بام سبز و تجهیزات مخصوص

نحوه ی انتخاب گیاه بام های سبز

گیاهانی که در بام سبز بکار می روند همان گیاهانی هستند که بر روی زمین بکار می روند با این اختلاف که می بایست  به خصوصیاتی نظیر آستانه تحمل گرما، میزان تابش نور مستقیم و همچنین مقدار مقاومت در برابر باد شدید و مقدار رشد ریشه گیاهان و … توجه لازم مبذول شود .

باغ بام سبز

باغ بام سبز

برای مشاوره رایگان ، بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید .

پروژه بام سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید