اجرای فلاور باکس

اجرای فلاور باکس

آنچه در این مقاله میخوانیم

اصول اجرای فلاور باکس ، امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی که مملو از آلودگی صوتی و آلودگی هوا است ، ساختن یک محوطه سازی کوچک در منزلمان می تواند در بهبود روحیه از دست رفته  در طول روز تاثیر گذار باشد . این فضا می تواند در کوچک ترین مکان های شما مانند تراس،حیاط و یا پاسیو اجرا شود . فلاور باکس ها جعبه هایی هستند که در جنس های مختلف ماننده بتن، چوب، فلز، فایبرگلاس و… ساخته می شود و درون این جعبه های گیاهان دارویی، خوراکی و تزئینی کاشته می شود و یک فضای جذاب و طبیعی و با طروات در محل ایجاد می کند.

شما عزیزان میتوانید انواع فلاور باکس های فلزی،فلاور باکس های گالوانیزه را با رنگ های متنوع و ابعاد مختلف توسط شرکت سورن بام تهیه کنید.

اجرای فلاور باکس

اجرای فلاور باکس

ترجمه فارسی فلاور باکس جعبه گل است . از این جعبه برای کاشت و اجرای فضای سبز در متراژهای کم استفاده می شود . از فلاور باکس ها در دیوار سبز نیز استفاده می شود . فلاور باکس ها انواع متحرک و ثابت دارند . فلاور باکس ها از متریال های مختلف مانند چوب ، سنگ،چوب پلاست ، پلاستیکی ، فلزی و.. ساخته می شوند. اجرای فلاور باکس مزایای بسیار زیادی دارد و اجرای این المان یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین امر ها در طراحی و اجرای محوطه سازی است. با اجرای فلاورباکس به طور کلی، از یک باغچه سرسبز بدون هیچ عملیات مهندسی در فضای سبز خود بهره ببرید.

اجرای فلاور باکس چوبی

اگر فلاور باکس از جنس چوب ساخته شود باید از ضد رطوبت در آن استفاده شود . از چوب هایی که معمولا در ساخت فلاور باکس استفاده می شوند می توان به موارد زیر اشاره بلوط،ساج برمه ای،ابریکو اشاره کرد. اجرای فلاور باکس چوبی از هزینه کم و کاربرد بالا تری نسبت به سایر سبک های فلاور باکس بهره می برد. در اجرای فلاورباکس چوبی حتما باید دقت داشته باشید که در انتخاب چوبی، طراحی و زمان اجرا با مهندسین و طراحان حرفه ای و کاربلد همکاری کنید. همچنین فلاور باکس های چوبی نسبت به سایر فلاورباکس ها از نمای زیبا تری برخوردار است.

اجرای فلاور باکس چوبی

اجرای فلاور باکس فلزی

فلاور باکس فلزی یکی از محبوب ترین سبک های فلاورباکس در چند سال اخیر بوده است. این سبک از فلاورباکس ها به دلیل مقاومت بالا و طراحی زیبا و رنگ های متنوع و جذاب خود بسیار پر طرفدار بوده است. اجرای فلاور باکس فلزی مدل های متفاوتی دارد که سبک های اجرای این عنصر جذاب محوطه سازی را می توان به اجرای فلاورباکس فلزی زمینی، آویزی و دیواری اشاره کرد. در اجرای فلاورباکس فلزی حتما به این نکته دقت داشته باشید که در حین ساخت داخل فلاورباکس ها باید دارای لایه ای به نام دریناژ یا ضد ریشه همراه باشند.

اجرای فلاور باکس فلزی

 

برای مشاهده ویدئو های پروژه های انجام شده کلیک کنید

انواع فلاور باکس فلزی

همانطور که از قبل اشاره کردیم فلزبه راحتی شکل پذیر است و انعطاف بالایی دارند به همین علت است که از این المان بیشتر استفاده میکنند شرکت سورن بام در ادامه شمارا با انواع فلاورباکس های فلزی آشنا میکند:

  • فلاور باکس فلزی ایستاده (زمینی)
  • فلاور باکس فلزی پایه دار
  • فلاور باکس فلزی دیواری
  • فلاور باکس فلزی نرده ای
  • فلاورباکس فلزی وینتیج

انواع فلاور باکس فلزی

اجرای فلاور باکس بتنی

فلاور باکس های بتنی، یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین سبک های فلاورباکس است. یکی از مزایا و نکات مثبت فلاورباکس بتنی را می توان به طرح های متنوع و بسیار زیاد این فلاورباکس در ساخت اشاره کرد. فلاورباکس های بتنی جزو دسته فلاورباکس های اقتصادی و کم هزینه قرار دارند. اجرای فلاور باکس بتنی حتما باید زیر نظر مهندسین و کارشناسان مجرب و حرفه ای انجام شود تا هرگز دچار مشکلات و ضرر نشوید.

12

اجرای فلاور باکس سفالی

این نوع فلاور باکس های سفالی از تنوع بسیاری در زمینه طرح و رنگ و مدل دارای تنوع بسیاری هستند.اما توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین معایب این نوع فلاورباکس مقاومت پایین آن ها در برابر ضربه است.

اجرای فلاور باکس سفالی

اجرای فلاور باکس پلاستیکی

فلاور باکس های پلاستیکی یکی از المان های به صرفه محسوب میشود زیرا قیمت آن ارزان و وزن آن در مقایسه با بقیه فلاور باکس ها کمتر است. عیب این فلاور باکس را میتوان به عدم تنوع در مدل و رنگ آن اشاره کرد.

اجرای فلاور باکس پلاستیکی

اجرای فلاور باکس سنگی

این نوع  المان بسیار خاص و لاکچری در نظر گرفته میشود ، این المان بیشتر در بخش های خاص از منزل یا محل مورد نظر استفاده میشود زیرا این نوع باکس ها دائمی هستند و امکان جابه جایی بعداز نصب وجود ندارد .

اجرای فلاور باکس سنگی

اجرای فلاور باکس شیشه ایی

فلاور باکس شیشه ایی در برابر تمام فلاور باکس های دیگر زیبایی ظاهری منحصر به فردی دارد. مشکل بزرگ این المان جذاب میتوان به شکننده بودن و مقاومت نداشتن در برابر ضربه اشاره کرد.

اجرای فلاور باکس شیشه ایی

نکات کاربردی برای اجرای فلاور باکس

طراحی و پیاده سازی فلاور باکس یا همان باکس گل کار سخت و طاقت فرسایی نیست و انجام این کار نیاز به مهارت خاص ندارد.زیرا این باکس های گل بصورت آماده عرضه میشوند. فقط پیاده سازی آن باید با دقت انجام شود.جهت اجرای فلاور باکس نیاز است که به نکات مهم توجه شود که عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین نکاتی که در پیاده سازی فلاور باکس ها جهت کاشتن گل و گیاه باید به آن دقت کرد اجرای زهکشی است.برای این کار باید سوراخ هایی در کف جعبه ایجاد کنید تا فضای مناسبی برای رشد و گیاه فراهم شود.
  • توجه کردن به طراحی ظاهری ،وزن ، جنس فلاور باکس ها، زیرا این باکس های گل دارای انواع مختلفی هستند پس هرکدام دستورالعمل خاص خود در پیاده سازی  دارند.

مکان نصب فلاور باکس

این جعبه ها در ابعاد و رنگ های مختلف ساخته می شوند و می توانند روی نرده ها ، دیوار و سکوها اجرا شوند . از فلاور باکس در ابعاد بزرگ و ثابت معمولا در اجرای تراس سبز و بام سبز استفاده می شود . همچنین از این باکس ها می توانید در محوطه سازی حیاط، محوطه سازی ویلا، محوطه سازی باغ و فضا های داخلی ساختمان ماننده لابی، بالکن، تراس، پشت بام و… استفاده کنید و طراوت و سرسبزی را به فضای خود هدیه دهید.

مراحل اجرای فلاور باکس

یکی از کارهایی که میتواند باعث بهبود کیفیت محیط از هر نظر شود اجرای فلاورباکس در آن مکان می باشد. شما با اجرای فلاور باکس میتوانید از گل ها و گیاهان زینتی در کنار یک باکس لوکس و خاص بهره مند شوید و یک ترکیب رویایی برای حیاط خانه یا حتی محیط کاری خود ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل اجرای فلاور باکس را به شما توضیح دهیم.

مراحل اجرای فلاور باکس

 

 زیرکاشت و آماده سازی اولیه در فلاورباکس

همچنین بهتر است بدانید که در شرایط های مختلف میتوان از یک لایه پلیمری یا کاغذ روغنی بر روی لایه های خاک گذاشت و از درز آب بیش از حد جلوگیری کرد که این نسبت به نظر کارشناس انتخاب میشود.

اجرای فلاور باکس چوبی

انتخاب گیاهان

یکی از مهم ترین مراحل که تاثیر مستقیمی بر روی ماندگاری و زیبایی فلاور باکس شما دارد انتخاب درست و اصولی گیاهان برای کاشت می باشد. شما میتوانید از طیف وسیعی از گیاهان همانند، گل های زینتی، گیاهان آپارتمانی، درختچه ها و حتی گیاهان خشک نیز استفاده کنید ولی باید توجه داشته باشید که نوع گیاهان باید با یکدیگر سازگاری داشته باشند و نیاز های آبی و نوری مشابهی داشته باشند.

کاشت گیاهان

مرحله ای چهارم کاشت گیاهان در باکس ها می باشد، این کار توسط کارشنان حرفه ایی سورن بام انجام میشود و شما نیازی نیست کاری انجام دهید ولی بهتر است بدانید که گیاهان با فاصله ای مناسب از یکدیگر و عمق مناسب در خاک کاشت میشوند.

آبیاری و نگهداری

آخرین مرحله که به طور مداوم هم باید ادامه دار باشد بعد از کاشت گیاهان نگهداری و رسیدگی به آن ها می باشد. در برخی از موارد نسبت به درخواست مشتری ما از آبیاری هوشمند استفاده میکنیم تا نیازی به دستکاری شما نباشد و به طور مهندسی و حساب شده گیاهان آب و نور کافی را دریافت کنند. ولی اگر به صورت ساده اجرا شود باید طبق نظر کارشناس گل و گیاه ما آبیاری مرتب و منظم داشته باشید.

کاربرد اجرای فلاورباکس

  • فلاور باکس در ابعاد بزرگ : از این جعبه ها برای کاشت درختان استفاده می شود.
  • فلاور باکس در ابعاد متوسط : برای کاشت انواع درختچه استفاده می شود.
  • فلاور باکس با ابعاد کوچک : برای  لبه تراس ها استفاده می شود و بیشترین تقاضا را دارد.

کاربرد فلاور باکس

اصول اجرای فلاور باکس دیواری

نام دیگر این فلاور باکس دیوار سبز است که قبل تر به آن اشاره شد . فلاور باکس های حجمی:برای ایجاد فضای سبز حجمی استفاده می شود .از موارد استفاده از آن می توان به تعریف کردن ورودی اشاره نمود.

 مزایای اجرای فلاور باکس

در فضاهایی که امکان کاشت گیاهان در خاک باغچه و زمین وجود ندارد استفاده می شود و فضاهای زنده می سازد . فلاور باکس هایی که قابلیت جابه جایی دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند، چرا که می توان بعد از مدتی با جابه جایی آن ها و افزودن مبلمان فضا را تغییر داد. اجرا و نگهداری فضای سبز های دائمی هزینه و رسیدگی خاص خود را دارد. اما فلاور باکس ها مانند گلدان های معمولی به رسیدگی کمتری نیاز دارند.

 مزایای اجرای فلاور باکس

زهکشی فلاورباکس

زهکشی مناسب فلاورباکس برای سلامتی گیاهان و طول عمر آنها بسیار حائز اهمیت است. زهکشی نامناسب می تواند منجر به پوسیدگی ریشه، قارچ و بیماری های دیگر شود.

راه های مختلفی برای زهکشی فلاورباکس وجود دارد:

  • سوراخ های زهکشی: در کف فلاورباکس چندین سوراخ ایجاد کنید تا آب اضافی از آن خارج شود.
  • استفاده از سنگریزه یا پوکه: در کف فلاورباکس قبل از اضافه کردن خاک، یک لایه سنگریزه یا پوکه به ضخامت 5 تا 10 سانتی متر قرار دهید. این لایه به زهکشی بهتر آب کمک می کند.
  • استفاده از لایه ژئودرین: قبل از اضافه کردن سنگریزه یا پوکه، یک لایه ژئودرین در کف فلاورباکس قرار دهید. این لایه مانع از انسداد سوراخ های زهکشی توسط خاک می شود.
  • استفاده از فلاورباکس با زهکشی داخلی: برخی از فلاورباکس ها دارای سیستم زهکشی داخلی هستند که به زهکشی بهتر آب کمک می کند.

نکاتی که باید در مورد زهکشی فلاورباکس در نظر داشته باشید:

  • تعداد و اندازه سوراخ های زهکشی باید به اندازه کافی باشد تا آب اضافی به راحتی از فلاورباکس خارج شود.
  • جنس سنگریزه یا پوکه باید طوری باشد که آب را به راحتی جذب کند.
  • لایه ژئوتکستایل باید ضخامت و کیفیت مناسب داشته باشد.
  • قبل از کاشت گیاهان، مطمئن شوید که فلاورباکس به طور کامل زهکشی شده است.

با زهکشی مناسب فلاورباکس، می توانید از سلامتی گیاهان خود و زیبایی آنها لذت ببرید.

 

کلام آخر

به طور کلی اجرای فلاورباکس یکی از بهترین عمل ها در طراحی و اجرای محوطه سازی است، زیرا دیگر نیازی به ساخت باغچه داخل فضا نیستید و می توانید یک باغچه زیبا و کوچک و محرک در فضای خود داشته باشید. اجرای فلاور باکس می تواند محوطه شما را جذاب تر کند و همچنین سبب می شود تا هوای پاک در فضا جریان داشته باشد.

انتخاب گیاهان در فلاورباکس یکی از اثر گذار ترین و مهم ترین امر ها در اجرای فلاور باکس است. حتما به این نکته دقت داشته باشید که در اجرای فلاور باکس از مهندسین و کارشناسان با تجربه و حرفه ای همکاری کنید و حتما از فلاورباکس هایی با متریال مناسب استفاده کنید. از فلاورباکس ها می توانید در فضا های داخلی و خارجی استفاده کنید، البته حتما باید شرایط آب و هوایی و اقلیمی ساختمان را در نظر بگیرید تا در رشد و پرورش گیاهان به مشکل برنخورید. تراس سبز، روف گاردن، محوطه سازی ویلا و… از جمله فضا های خارج از ساختمانی است که می توانید فلاورباکس ها را در تمام مدل ها در آنها اجرا کنید.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در حوزه محوطه سازی آغاز کرده و همواره می کوشند تا بهترین فضا را برای شما ایجاد کنند و بهترین تجربه را در فضای سبز برای شما ایجاد کنند. تیم سورن بام تشکیل شده از مهندسین و کارشناسان با تجربه و مجرب که با استفاده از برترین متریال با کمترین هزینه آماده همکاری با شما هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا کسب استعلام در رابطه با قیمت فلاورباکس و اجرای فلاورباکس می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن بام ارتباط برقرار کنید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام میتوانید مارا در اینستاگرام سورن بام به آدرس soren_bam دنبال کنید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید