اجرای فلاور باکس در تراس

تراس گاردن، تراس سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

فلاور باکس تراس

اجرای فلاور باکس در تراس بهترین ایده برای افرادی است که می خواهند تراس خانه خود را به محیطی جذاب و دلنشین تبدیل کنند. امروزه با توجه به متراژ کم ساختمان ها و کاهش فضای سبز خانه ها، افراد زیادی به روش های جدید روی آورده اند. یکی از این روش ها برای استفاده بهینه از فضای  تراس خانه ها ساخت فلاور باکس است. فلاور باکس برای تراس باعث می شود از طراوت و خنکای دل‌انگیز روزهای بهاری، گرمای دلچسب تابستان، خیال‌ انگیزی پاییز و شکوه و رخوت زمستان ‌‌نهایت استفاده را ببرید.

اجرای فلاور باکس در تراس-تراس سبز منازل

فلاورباکس چیست؟

flower box جعبه های گل و گیاه هستند که در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند .این باکس ها امروزه مورد توجه بسیاری از افراد می باشد، چرا که با افزایش زندگی ماشینی فضای کافی برای کاشت گل و گیاه وجود نداشته و افراد در محوطه های داخلی و خارجی خود از آن استفاده می کنند.فلاورباکس ها در ابعاد،اندازه،رنگ،شکل و..متفاوتی می باشند و بسته به سلیقه افراد و میزان فضا و محیط انتخاب می گردند.اجرای فلاور باکس در تراس را متخصصین شرکت سورن بام ، با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و محیطی مکان مورد نظر شما اقدام به طراحی فضایی دلنشین و کارامد برای شما کرده و سعی در برآورده شدن نیازهای روحی شما در این فضای سنگین شهری دارد . در روند رشد زندگی شهرنشینی، شاهدیم که فضاهای زندگی هر روز بسته‌تر شده و از سبزی آن پیوسته کم می‌شود.در چنین فضایی احیا و استفادهٔ درست از فضای سبز تراس بسیار مهم است؛ چرا که با توجه به زندگی آپارتمان نشینی امروز، تراس از تنها فضاهایی است که می‌توان در آن نفسی تازه کرد و از آسمان و نور مستقیم بهره برد.

به جرات می توان گفت فلاور باکس ها مهمترین عامل در زیبا جلوه دادن تراس ساختمان هستند و تاثیر زیادی در دکوراسیون محیط دارند. از آنجایی که فلاور باکس ها دارای اندازه های مختلف و متریال های متفاوتی هستند، در اجرای آنها باید تمامی جوانب را در نظر گرفت تا فضای سبز جذابی در محیط زندگی ایجاد شود. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن فضای کافی برای ایجاد باغچه در منزل خود از ایده جذاب اجرای فلاورباکس استفاده می کنند و از این طریق می توانند انواع گل و گیاه را در آن بکارند.

اجرای فلاور باکس در تراس

انواع فلاور باکس برای تراس

فلاور باکس برای تراس انواع مختلفی دارند که عبارت اند از:

فلاور باکس چوبی

از آنجایی که این نوع فلاور باکس ها چوبی هستند، در صورت کاشت گل و گیاه در داخل آنها، به دلیل رطوبت زیاد، فضای داخلی فلاور باکس از بین می رود. به همین دلیل در داخل آن از ورق گالوانیزه استفاده می شود تا از تخریب آن جلوگیری شود. فلاور باکس های چوبی معمولاً به صورت آویز یا دیواری استفاده می شوند.

فلاور باکس فلزی

برای طراحی و اجرای فلاور باکس های فلزی معمولا از ورق مشکی یا گالوانیزه استفاده می شود اما در موارد خاص می توان از ورق های رنگی نیز استفاده کرد و این فلاور باکس ها با ظاهر شکیل و زیبای خود انتخاب مناسبی در بین انواع فلاور باکس می باشند. و داخل آنها از زهکشی و عایق استفاده شده و کاملا مناسب برای کاشت انواع گیاهان می باشد.

فلاور باکس بتنی

فلاور باکس های بتنی یکی از قوی ترین و قوی ترین سبک های فلاور باکس هستند. از مزایا و نکات مثبت فلاور باکس بتنی می توان به طرح های متعدد و متنوع این فلاور باکس در ساخت و ساز اشاره کرد. فلاور باکس های بتنی از جمله فلاور باکس های اقتصادی و کم هزینه هستند.

طرح و رنگ فلاور باکس فلزی

نکات مهمی که باید در مورد اجرای فلاور باکس در تراس بدانید

طراحی و نصب فلاور باکس کار سختی نیست و نیازی به مهارت خاصی در این زمینه نیست. زیرا فلاور باکس ها از قبل آماده هستند و فقط باید در محل مورد نظر در تراس یا حیاط با دقت اجرا شوند. بهتر است افراد متخصص این کار را انجام دهند. برای اجرای فلاور باکس در تراس منزل خود باید به موارد زیر توجه کنید:

یکی از مهم ترین موارد نصب فلاور باکس برای کاشت گل و گیاه، توجه به زهکشی آنهاست. برای این منظور می توانید در قسمت پایین جعبه ها سوراخ هایی ایجاد کنید تا فضای مناسبی برای کاشت و همچنین روش کاشت گیاهان فراهم شود.

نکته مهم دیگری که باید در مورد اجرای فلاور باکس ها بدانید توجه به طرح، وزن و متریال به کار رفته در آن ها است. از آنجایی که فلاور باکس ها مدل های مختلفی دارند (آویز، زمینی، دیواری و پله ای)، بهتر است در زمینه اجرای آنها دستورالعمل های خاصی را رعایت کنید. زیرا نحوه نصب و اجرای هر مدل متفاوت است.

پس از نصب فلاور باکس در محل مورد نظر باید به موضوع آب بندی نیز توجه شود تا به موقع از مشکلات احتمالی مربوط به آن جلوگیری شود. مهر و موم شدن فلاور باکس ها بسیار مهم است و مهم ترین دلایل زیر است:

  • آب بندی جعبه گل باعث ایجاد عایق رطوبتی می شود.
  • آب بندی جعبه گل از آسیب دیدن گل ها و گیاهان موجود در خاک در ماه های سرد سال جلوگیری می کند.
  • از طرفی آب بندی فلاور باکس از نفوذ گرما به داخل جعبه جلوگیری می کند. به این ترتیب محیط امنی برای رشد گیاهان ایجاد خواهد شد.
  • عملیات آب بندی باعث افزایش دوام فلاور باکس یا فلاور باکس می شود.

اجرای فلاور باکس و مراحل آب بندی آن

آب بندی فلاورباکس مراحل مختلفی دارد که باید به آن توجه ویژه ای شود. ابتدا باید داخل جعبه کاملا خالی و تمیز شود. سپس عایق های قدیمی باید از جعبه جدا شوند تا در اجرای عملیات مشکلی پیش نیاید. در این مرحله تمام درزهای جعبه باید با ملات سیمان پوشانده شود تا زیرساخت مناسب برای عایق کاری آن فراهم شود. برای آب بندی نهایی فلاور باکس معمولاً از عایق فایبرگلاس به دلیل مقاومت و سبکی استفاده می شود. زیرا عایق فایبرگلاس چسبندگی بالایی دارد و نقش مهمی در پوشاندن ترک های سطحی دارد.

سخن پایانی

مجموعه سورن بام با سال‌ها تجربه در زمینه اجرای فلاورباکس، اجرای روف گاردن و دیوار سبز، به شما کمک می‌کند تا محیط مطلوب خود را طراحی کنید. کارشناسان سورن بام از مراحل ابتدایی طراحی تا مراحل نهایی اجرا همراه شما هستند. علاوه‌براین، شما می‌توانید از طریق شماره‌های 021-44277178  و 09122155348 با مشاوران حرفه ای این مجموعه در تماس باشید.همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید