اجرای تخصصی آبنما

اجرا آبنما تخصصی

آنچه در این مقاله میخوانیم

آبنماها از دیرباز به عنوان عنصری زیبا و آرامش‌بخش در معماری و طراحی فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. صدای دلنشین آب و حرکات موزون آن، حسی از صلح و آرامش را به ارمغان می‌آورد و زیبایی فضا را دوچندان می‌کند. اجرای تخصصی آبنما، نیازمند دانش و تجربه کافی در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی، مهندسی، لوله کشی، برق و نورپردازی است. در این مقاله، به بررسی مراحل اجرای تخصصی آبنما و نکات مهم آن خواهیم پرداخت.

اجرای آبنما پرده ای

1. طراحی و اجرای آبنما

اولین قدم در اجرای تخصصی آبنما، طراحی آن است. طراحی آبنما باید با توجه به نوع فضا، سلیقه کارفرما و بودجه پروژه انجام شود. در این مرحله، باید عواملی مانند نوع آبنما، ابعاد و اندازه آن، نوع مصالح مورد استفاده، محل قرارگیری آبنما و سیستم‌های نورپردازی و تصفیه آب مورد توجه قرار گیرند.

2. مهندسی آبنما

پس از طراحی، نوبت به مهندسی آبنما می‌رسد. در این مرحله، باید محاسبات مربوط به سیستم‌های لوله کشی، برق و پمپ آب انجام شود. همچنین، باید سازه آبنما به گونه ای طراحی و اجرا شود که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم باشد.

3. لوله کشی آبنما

لوله کشی آبنما، از جمله بخش‌های مهم و حساس اجرای آن است. لوله ها باید به گونه ای انتخاب و نصب شوند که از نشتی آب و بروز مشکل جلوگیری شود. همچنین، باید از سیستم‌های تصفیه مناسب برای حفظ کیفیت آب استفاده شود.

اجرای نورپردازی آبنما

4. نورپردازی آبنما

نورپردازی مناسب، نقشی کلیدی در زیبایی و جذابیت آبنما ایفا می‌کند. در اجرای تخصصی نور پردازی آبنما، از سیستم‌های نورپردازی مختلفی مانند چراغ های LED، پروژکتورها و لامپ های ضد آب استفاده می‌شود.

5. اجرا و نصب آبنما

پس از انجام مراحل قبلی، نوبت به اجرا و نصب آبنما می‌رسد. در این مرحله، باید با دقت و ظرافت کافی، اجزای مختلف آبنما مانند پمپ، لوله ها، سیستم‌های نورپردازی و مصالح نما نصب شوند.

6. نگهداری آبنما

پس از اجرا، آبنما نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. باید به طور منظم، آبنما را تمیز کرد، سیستم‌های تصفیه و پمپ را بررسی کرد و در صورت نیاز، اقدام به تعمیر و نگهداری آن نمود.

اجرای تخصصی آبنما

اجرای تخصصی آبنما یا فواره یکی ازمهم ترین المان ها در ساخت و تزیین باغ های مجلل و فروشگاه های بزرگ و… می باشد که باید دقت داشت فضایی که در آن می خواهید آبنما را اجرا کنید در مرکزیت دید عموم مردم قرار گرفته باشد. در این صورت است که شما می توانید ادعا کنید که اجرای آبنمایتان با دقت مهندسی شده و در جای دقیقی اجرا گردیده است. در تعریف آبنما می توان گفت به حوضچه ها و یا حوض های کم عمقی گفته می شود که در آن فواره ویا چراغ های رنگی تعبیه شده است تا نمای هرچه بهتر و زیباتری را برای ما ایجاد کند. ساختارآبنماها بستگی به نوع کارایی و فضای اجرایی، با مصالح خاصی که مناسب نوع خودش است ساخته می شود.

 

اجرای تخصصی آبنما

اجرای تخصصی آبنما

اجرای تخصصی آبنما در فضای سبز با انتشار صدای آب ، علاوه بر زیبایی فوق العاده و ایجاد آرامش، در پاکیزه سازی هوا نیز بسیار مؤثر بوده بنابراین از آبنما در مراکز پرجمعیت شهرهایی که دارای آلودگی هوا هستند باید بیشتر استفاده کرد. آبنما در پارک‌ها و باغ‌ها به متعادل کردن درجه حرارت هوا، تامین رطوبت برای گیاهان و ایجاد طراوت ، موثر است . اجرای تخصصی آبنما از گذشته با فرهنگ ایران عجین شده شاید این مسئله به این دلیل است که ایران آب و هوای خشکی دارد و همیشه انسان ها به طرف آب جذب می شوند . همواره آب نشانه ای از پاکیزگی و آرامش دهنده روح و روان انسان است .

اجرای تخصصی آبنما در محوطه سازی باید به صورت کاملا اصولی انجام شود . تیم متخصص سورن بام با کارشناسان مجرب و حرفه ای که دارد می تواند این اطمینان را به شما عزیزان بدهد که متناسب با فضای خود وبا استفاده از بهترین المان ها و متریال با شکوه ترین طراحی و اجرا را داشته باشید.

 

اجرای تخصصی آبنما

اجرای تخصصی آبنما

رعایت اصول اجرای تخصصی آبنما چیست؟

1.اجرای آبنما نباید زیر درخت اجرا شود 

  • آبنما را نباید در زیر درختان ساخت ، این کار باعث می شود که تمام فضولات حشرات و برگ درختان و ذرات ریز موجود در درختان داخل آب بریزد و باعث آلودگی آب و گرفتگی فیلتر وگلوگاه پمپ شود.

2. نباید در مسیر بادهای شدید باشد 

آبنماها را نباید در مسیر مستقیم بادها ساخت ،در نظر نگرفتن نقطه اجرایی درست در ساخت آبنما ممکنه است باعث شود در مسیر مستقیم باد قرار بگیرد و در هنگام وزش باد شدید ،آب دقیقا داخل حوضچه نریزد و باریزش آب به بیرون از حوضچه اطراف و حتی افرادی که در نزدیکی آبنما قرار دارند نیز خیس شوند.

3. عمق منبع ذخیره آب 

عمق سازه باید به طوری باشد که علاوه بر اینکه در مصرف آب صرفه جویی کند ، در مقابل خطرات ناشی از شیطنت کودکان ایمن باشد.

4. محافظت توسط شبکه های آهنی

برای محافظت از اینکه اجسام گوناگون و آشغال داخل حفره ها و گودال ها نرود و باعث گرفتگی لوله های آبنما نشود از شبکه های فلزی استفاده می کنند.

5. تخلیه و سرریز آبنما

به منظور تخلیه آسان آب و نظافت آبنما، سیستم تخلیه و سرریز آب باید طراحی و اجرا شود باید دقت داشته باشید که مکان اجرای آبنما به گونه ای باشد که به راحتی بتوان لوله کشی و سیم کشی انجام داد.

6. انتخاب صحیح پمپ آبنما

پمپ های فواره ها باید با توجه به حداکثر توان مصرفی آب مورد نیاز و با در نظر گرفتن موقعیت محل نصب آن ها انتخاب شوند .

اجرای تخصصی آبنما

سخن پایانی

مجموعه سورن بام فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در حیطه اجرای فضای سبز، اجرای محوطه سازی و اجرای روف گاردن و… آغاز کرده و امروزه به یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌ها در این حوزه تبدیل شده است. در شرکت سورن بام مهندسین و متخصصین با تجربه ای وجود دارد که آماده همکاری با شما هستند. همچنین در پروژه‌های سورن بام می‌توانید با استفاده از برترین متریال با کمترین هزینه پروژه‌های خود را به این مجموعه بسپارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ماس وال می‌توانید با شماره 02144277178 و 09122155348 تماس بگیرید و از بخش مشاوره رایگان این سایت بهره ببرید.

برای مشاهده پروژه های طراحی ابنما توسط تیم سورن بام می توانید این شرکت را در اینستاگرام دنبال کنید.

سوالات متداول اجرای تخصصی آبنما

1. هزینه اجرای تخصصی آبنما چقدر است؟

هزینه اجرای آبنما به عوامل مختلفی مانند نوع آبنما، ابعاد و اندازه آن، نوع مصالح مورد استفاده، سیستم‌های نورپردازی و تصفیه آب و دستمزد مجریان بستگی دارد.

2. چه نوع آبنمایی برای فضای من مناسب است؟

نوع آبنما باید با توجه به نوع فضا، سلیقه کارفرما و بودجه پروژه انتخاب شود. برای مثال، آبنماهای صخره ای برای فضاهای باز و باغ ها مناسب هستند و آبنماهای دیواری برای فضاهای داخلی مانند آپارتمان ها و ادارات انتخابی ایده‌آل هستند.

3. نگهداری از آبنما به چه صورت است؟

آبنماها نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. باید به طور منظم، آبنما را تمیز کرد، سیستم‌های تصفیه و پمپ را بررسی کرد و در صورت نیاز، اقدام به تعمیر و نگهداری آن نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید