آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی

آنچه در این مقاله میخوانیم

آلاچیق فلزی از مقاومت بالایی در برابر فشار و عوامل جوی محیطی نسبت به سایر پوشش های آلاچیق دارد به همین خاطر بیشترین کاربری را در تفریحگاه ها و اماکن عمومی دارد . آلاچیق یا اصطلاحا کلاه فرنگی ، در ابعاد و اشکال کوچک یا بزرگ ساخته می شود . یک آلاچیق مکان عالی برای استراحت و یا یک میهمانی پر سرو صدا و شاد در اوقات فراغت و گذراندن شب های تفریحی در کنار خانواده و دوستان است .

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی

سوالات متداول درمورد آلاچیق

  1. انواع آلاچیق را نام ببرید ؟

  2. آلاچیق ها بر اساس سازه به چند دسته تقسیم می شوند ؟

  3. ساخت آلاچیق بر چه اساس می باشد ؟

  4. آلاچیق در چه فضاهایی ساخته می شود ؟

1. انواع آلاچیق چیست ؟

  • آلاچیق چوبی :

آلاچیق های چوبی یکی از بهترین تزئینات هر محوطه به حساب می آیند و ساده ترین و راحت ترین نوع آن ها هستند ، آلاچیق های چوبی مشبک هستند که به آن ها اجازه عبور نور را می دهند . در هنگام ساخت آلاچیق چوبی لازم است برای جلوگیری از رطوبت و آتش مواد مخصوصی استفاده شود ، در بعضی موارد توصیه می شود چندین چوب را باهم ترکیب کنیم هم چنین می توانید ساختار را با عناصر دیگر مانند آجر و سنگ قلوه ای تکمیل کنید و ساده ترین نوع آن مستطیل است که برای ساخت آن یک طراحی ابتدایی مورد نیاز است و شکل ظاهری آن به ترجیح هات فردی بستگی دارد و با مهارت های مناسب می توانید ساختاری قوسی درست کنید که کاملا اصیل به نظر برسد .

  • آلاچیق فلزی :

این نوع آلاچیق بر اساس ورق فلزی در اندازه های مختلف ساخته می شوند و هنگام طراحی چنین سازه ای ، ابعاد آن را در نظر می گیریم . با یک طراحی مناسب ، آلاچیق فلزی می تواند خیلی سریع مونتاژ شود و عناصر سازه ای با پیچ و مهره یا جوشکاری بسته می شوند و می توان آن را عایق بندی کرد .

  • آلاچیق آجری :

سازه ای محکم و قابل اعتماد است و از قرن ها پیش ساخته شده است و باید آن را روی یک پایه محکم یا یکپارچه قرار دهیم . چنین سازه ای را می توان به عنوان یک آشپزخانه در داخل مناظر طبیعی ، محل استراحت ، مطالعه در فضای باز استفاده می شود.

  • آلاچیق پلی کربنات :

ساختاری سبک دارد و هر پایه ای مناسب آن است ، مزیت اصلی آن نسبت به دیگر آلاچیق ها کم هزینه بودن آن است . این آلاچیق ها  متحرک بوده و انتقال آن به مکان جدید آسان می باشد . آلاچیق های پلی کربنات در برابر درجه حرارت شدید و تاثیرات جوی مقاوم هستند .

2. انواع آلاچیق از نظر سازه ای به چند دسته تقسیم می شود ؟

  • ساده : ساده ترین آن را هرکس می تواند به تنهایی از طریق وسایل از پیش ساخته شده است تهیه کند و یا قطعات جداگانه ای را از فروشگاه خریداری کرده و آن را به راحتی اجرا کند .
  • پیچیده : برای ساخت یک آلاچیق پیچیده ، فنی و بسیار زیبا نیاز به متخصص ماهر و زبده ای می باشد .

3. نحوه ساخت آلاچیق فلزی چگونه است ؟

هریک از سازه های آلاچیق وزن خاص خود را دارا می باشند و در آن حیث طراحی شده اند . برای در نظر گرفتن وزن آلاچیق هایی که روی سقف و ستون آن گیاه رونده قرار می گیرد ، باید به این نکته توجه داشته باشیم که به مرور زمان گیاهان رشد کرده و سنگین تر می شود و در نهایت باید وزن نهایی سازه را همراه با گیاه محاسبه کرد که بعدا مجبور نشویم آن را مجددا تقویت کنیم ، بهتر است از ابتدا محاسبات صحیح را انجام دهیم تا دیگر نگران این موضوع نباشیم ، می توانیم با انتخاب گیاه مناسب به آلاچیق جلوه زیبایی بدهیم ، به عنوان مثال : برای آلاچیق های بلند ، گیاهانی با ساقه های بلندتر و برای آلاچیق های کوتاه می توان از گیاهانی با ساقه های کوتاه تر استفاده کنیم .

4. جای گذاری آلاچیق در فضای باز به چند روش می باشد ؟

  • آلاچیق در شهرک های مسکونی
  • آلاچیق در یک منطقه تفریحی برای ایجاد سایه
  • آلاچیق در پارک ها و بوستان ها
  • آلاچیق در باغ و ویلا
  • آلاچیق در بام سبز
  • آلاچیق در محوطه ویلا

ما می توانیم از نظر طراحی آلاچیق را به سبک های مختلف اجرا کنیم اما در نهایت ماهیت اصلی آلاچیق قابل تغییر نمی باشد .

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی

مزایای آلاچیق فلزی

_ از مزایای آلاچیق فلزی می توان به سهولت در نظافت آن اشاره کرد. آلاچیق فلزی در برابر شرایط آب وهوایی مختلف بسیار مقاوم است و نسبت به نمونه های چوبی مقرون به صرفه تر می باشد. آلاچیق فلزی را می توان در ابعاد واندازه های متفاوتی تولید کرد در حالیکه این امکان برای آلاچیق های چوبی کم تر وجود دارد.

_ دوام و طول عمر آلاچیق های فلزی مورد دیگری است که می توان جزء مزایای آن ها به حساب آورد.

_ ساخت آلاچیق فلزی بسته به طرح و میزان پیچیدگی کار معمولا در کمترین زمان ممکن انجام می پذیرد معمولا کف و نشیمنگاه آلاچیق های فلزی با چوب پوشیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید