آلاچیق چوبی و باغی

طراحی و ساخت و اجرای پرگولا

آنچه در این مقاله میخوانیم

آلاچیق ها سازه هایی اند که در فضا های باز به منظور فراهم نمودن سایه و فضایی برای نشیمن ایجاد می شوند و دارای انواع مختلفی اند با نام های متفاوت مانند پرگولا ، سایه بان ، سازه چادری و … که جنس و روش اجرای متفاوتی دارند .

پرگولا ها بیشتر جنبه زیبایی و فراهم کردن فضای نشیمنی دارند که در روز امکان ایجاد سایه زیادی ندارند مگر در صورتی که از پوشش های پارچه ای و برزنتی برای سقف یا دیواره ها استفاده شود .پرگولا ها معمولا چوبی می باشند در رنگ های مختلف .نوعی از پرگولا ها دیواری اند که هم به عنوان آلاچیق استفاده شده و هم با اتصال به دیوار خانه و ویلا برای داخل خانه سایه ایجاد می کنند ، نوع کوتاه تری از آن ها وجود دارد که فقط به همین منظور ایجاد می شود که هم می تواند با پایه و ستون اجرا شود و هم توسط دستک هایی متصل به دیوار .

پرگولا ها برای پوشش مسیر ها نیز کاربرد دارند که معمولا برای آن ها از گیاهان رونده ای مانند مو نیز استفاده می شود زیرا قسمت های مشبک آن ها برای رشد این گیاهان بسیار مناسب است .آلاچیق های چوبی تقریبا برای هر فضا و آب و هوایی مناسب اند و از پر طرفدار ترین نوع آلاچیق ها اند .

در هر قسمتی از باغ ، محوطه ویلا و حیاط خود می توانید از آلاچیق استفاده کنید ، حتی برای تراس و روف گاردن نیز کاربرد دارند ، از تفاوت آلاچیق ها با پرگولا در سقف آن ها می باشد که آلاچیق ها سقف های مانند شیروانی ، گنبدی و … دارند اما پرگولا ها همانطور که گفته شد معمولا به صورت مشبک اند و گاهی برای ایجاد سایه از پوششی استفاده می شود .

در داخل آلاچیق ها مبلمان نیمکت متصل اجرا می شود که برای زیبایی بیشتر در کنار آن ها می توان از فلاورباکس ها استفاده کرد .

شرکت سورن بام ارائه دهنده انواع آلاچیق چوبی ، فلزی ، حصیری ، سنگی و محوطه سازی , دیوار سبز , آبنما و … می باشد که مناسب فضای شما طراحی و اجرا می شود .

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام
با ما در ارتباط باشید