فروش آبنمای مدرن خانگی و آپارتمانی+طراحی و اجرای آبنما مدرن

آبنما مدرن

آنچه در این مقاله میخوانیم

امروزه یکی از انواع طراحی آبنما در معماری ، آبنمای مدرن می باشد . استفاده از آبنمای مدرن در طراحی باغ ها و بام سبز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . وجود آبنما در محوطه به عنوان نقطه کانونی سبب جلب توجه و نقطه عطف در فضا می باشد که آن را بزرگتر نیز نشان می دهد . آب جز عناصری است که باعث ایجاد حس آرامش و لطافت در فضا می شود . طراحی و ساخت هر یک از سبک های آبنما بستگی به نظر و سلیقه ی کارفرما دارد .

آبنمای مدرن

انواع مدل آبنمای مدرن

آبنماهای مدرن با توجه به نظر و سلیقه ی کارفرما به چند دسته تقسیم می شوند . آبنمای حبابی ، آبنمای رشته ای ، آبنمای سنگی و سرامیکی ،آبنمای موزیکال ، آبنمای نوشتاری و آبنمای شیشه ای از جمله آبنماهایی هستند که در دسته آبنماهای مدرن قرار می گیرند .

آبنمای سنگی و سرامیکی

در این نوع آبنما آب بر روی متریال سنگ و سرامیک حرکت می کند و صدایی آرام بخش و زیبا تولید می کند . در بخش پایینی این آبنما یک حوض وجود دارد که آب در آن بوسیله ی پمپ به بالای آبنما هدایت می شود .

آبنمای نوشتاری

ریزش آب به گونه ای تنظیم می شود که همراه با آن شاهد دیدن یک نوشته باشیم . در این آبنما تعداد زیادی  نازل و شیر برقی وجود دارد که هر چقدر تعداد و تراکم نازل ها بیشتر باشد زیبایی و شکوه این آبنما بیشتر می شود .

آبنمای شیشه ای

این مدل از صفحه ای شیشه ای تشکیل شده است که در آن پمپ های مختلفی وجود دارد که به وسیله ی آن ها آب به قسمت های بالایی شیشه هدایت می شود و در مرحله بعد از بالا به پایین سرازیر می شود . بطور کلی ترکیبی از آب ، نور و شیشه است . که جهت استفاده در محیط های داخلی اداری، تجاری و مسکونی بسیار مناسب می باشد .

آبنما مدرن

آبنمای رشته ای

آبنمای رشته ای نوع دیگری از انواع آبنماهای مدرن می باشد که در آن آب بصورت منظم در رشته های نازک پلاستیکی در حرکت می باشد . در فضاهای داخلی می توان داخل این رشته ها را نورپردازی نمود و زیبایی این آبنما را دو چندان کرد .

آبنمای موزیکال

در این مدل آب همراه با یک ریتم همراه با موزیک به حرکت در می آید . این شکل آبنما می تواند در مقیاس های بسیار بزرگ به اجرا در بیاید و زیبایی خیره کننده ای را ایجاد کند . در آبنما موزیکال آن چه مهم است حرکات موزون آب با صوتی است که پخش می شود و این صوت هر صدایی می تواند باشد .

آبنمای حبابی

این مدل آبنما مناسب فضاهای کوچک و دکوراتیو می باشد . با استفاده از نور پردازی برای دیدن  دیدن ذرات معلق و حباب ها زیبایی بسیاری برای فضا به ارمغان می آید .

مزایای آبنمای مدرن

  • خنک کردن فضا
  • ایجاد آرامش
  • ایجاد رطوبت
  • سهولت در اجرا
  • آلودگی صوتی را کاهش می دهد
  • بر خلاف استخرها نیاز به مراقبت کمتری دارد
  •  افزایش مشتری و ایجاد محیطی مناسب جهت توسعه کسب و کار

آبنما مدرن

معایب آبنمای مدرن

  • احتمال یخ زدگی دارد .
  • اگر در مسیر درست قرار نگیرد باد مسیر آب را تغییر می دهد .
  • نباید در معرض آلودگی قرار بگیرد زیرا به راحتی آب آلوده می شود .
  • امکان ساخت در زیر درختان را ندارد زیرا حشرات موجب گرفتگی منافذ می شوند .

کاربرد آبنما

در ابتدا از آبنما جهت زیبا سازی فضا استفاده می شد اما با گذشت زمان در خانه های ایرانی به دلیل خنک کردن فضا و در مناطق گرم و خشک برای مرطوب کردن فضا ساخت آبنما رواج پیدا کرد . آبنما ها در گذشته تنوع زیادی نداشته ولی امروزه در اندازه و اشکال مختلف ساخته می شوند . آبنما ها علاوه بر زیبایی کاربرد های دیگری نیز دارند از جمله :

  • برای جدا سازی دو فضا مانند پارتیشن عمل می کند
  • آبنماها در بیشتر مکان ها قابل اجرا هستند زیرا در هر اندازه ای و با هر فرمی قابل اجرا هستند
  • آبنماها در محیط های داخلی از جمله : پذیرایی منازل ، سرویس ها ، اتاق خواب ها ،لابی ، مراکز تجاری ،  اداری گردشگری  ، فرهنگی و …  اجرا می شوند
  • آبنماها در محیط های خارجی از جمله : روف گاردن ، محوطه سازی باغ ، محوطه ویلا ، تراس سبز ،  میادین و پارک ها و … اجرا می شوند .

آبنما مدرن

نورپردازی آبنمای مدرن

در نورپردازی آبنما برای اینکه ایمنی لازم انجام شود بهتر است سیم های برق را که به یک منبع برق اتصال دارند در لوله هایی قرار دهیم و جریان برق را از این طریق تامین کنیم . یک سیستم مرکزی در آبنما وجود دارد که از طریق انشعابات مختلفی که از آن می گیریم برق را به همه نقاط آبنما می رساند که این منبع می تواند در کنار ساختمان یا خود آبنما استقرار پیدا کند .

قیمت آبنمای مدرن

قیمت آبنما با توجه به متریال انتخابی کارفرما و ابعاد آن متفاوت می باشد . امکان دسترسی به فضای مورد نظر برای اجرای آبنما برای سادگی حمل و نقل مصالح نیز تاثیر به سزایی بر روی قیمت تمام شده ی آبنمای مورد نظر دارد .

کلام آخر

طراحی آبنما یکی از حیاتی ترین و موثر ترین فعالیت ها در حوزه طراحی محوطه سازی و فضای سبز است. علاوه بر آن طراحی ابنما می تواند تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون خانه و محل کار داشته باشد. شما می توانید با یک طراحی جذاب به فضای خود طراوت ویژه ای ببخشید و فضای خود را با طبیعت پیوند بزنید. از مزایای طراحی ابنما می توان به صدای دلنشین و نمای جذاب آن اشاره کرد که سبب شده تا افراد زیادی به صورت جدی به دنبال طراحی و اجرای آبنما باشند. شما می توانید از آبنما ها در روف گاردن، فضاهای عمومی، منزل یا محل کار و غیره استفاده کنید و با یک طراحی بی نظیر و فوق العاده نمایی بسیار دلنشین را پدید بی آورید.

شرکت سورن بام، فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در حوزه طراحی و اجرای محوطه سازی اغاز کرده و امروزه به یکی از برترین و فعال ترین شرکت های طراحی فضای سبز تبدیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی آبنما و مشاوره رایگان می توانید با شماره 44277178 تماس گرفته و با کارنشاسان سورت بام به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید.

برای مشاهده پروژه های طراحی ابنما توسط تیم سورن بام می توانید این شرکت را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

2 نظر در “فروش آبنمای مدرن خانگی و آپارتمانی+طراحی و اجرای آبنما مدرن

  1. amir hossien گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای باغ آبنما خانگی رو پیشنهاد می کنید یا آبنما مدرن؟

  2. ادمین آبنما گفت:

    سلام عرض ادب
    پیشنهاد سورن بام به شما برای باغ استفاده از آبنما مدرن است. زیرا آبنما مدرن در انواع مختلف وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

2 نظر در “فروش آبنمای مدرن خانگی و آپارتمانی+طراحی و اجرای آبنما مدرن

  1. amir hossien گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای باغ آبنما خانگی رو پیشنهاد می کنید یا آبنما مدرن؟

  2. ادمین آبنما گفت:

    سلام عرض ادب
    پیشنهاد سورن بام به شما برای باغ استفاده از آبنما مدرن است. زیرا آبنما مدرن در انواع مختلف وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید