قیمت آبنما خانگی و باغی بزرگ و کوچک، دیواری و رومیزی

قیمت آبنما

آنچه در این مقاله میخوانیم

آبنماها دارای اشکال و ابعاد مختلفی می باشند که متناسب با نوع درخواست مشتری  طراحی و ساخته می شود ، زمانی که صحبت از آبنما می شود اولین چیزی که به ذهن ما می رسد فواره ها هستند که دارای انواع مختلفی مانند فواره های جهنده ، ریزشی و پرتابی می باشند که عمدتا این فواره ها را به وسیله نور پردازی جذاب تر و دیدنی تر و گیراتر می شود .

قیمت آبنماها بستگی به ابعاد و متریال استفاده شده دارد .آبنما ها انواع مختلفی دارند که بسته به سلیقه کارفرما و فضای ما قابلیت اجرا شدن را دارند.برای ساخت و اجرای آبنما توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع آبنما و عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آن ها

بهتر است بدانید که قیمت آبنما ها بستگی به اندازه، نوع طراحی، جنس و متریال استفاده شده در ساخت و تجهیزات موجود در آن ها دارد. ممکن است زمانی که قصد خرید آبنما داشته باشید با مدل های مختلف آن در بازار روبرو شوید که هر کدام دارای قیمتی متفاوت هستند . به طور کلی طراحی و اجرای آبنما همراه با مصالح و پمپ آبنما از مبلغ 6 تا 25 میلیون می باشد . در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی قیمت انواع آبنما را به شما توضیح دهیم.

اندازه آبنما و تاثیر آن در قیمت

یکی از مهمترین عواملی که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آبنما دارد، اندازه می باشد. در ساخت آبنما های بزرگ با سایز های بزرگ تر نیاز به مواد اولیه و تجهیزات بیشتری است و همین مورد دلیل اصلی گران تر بودن این نوع از آبنما ها می باشد. همچنین حمل و نقل و اجرای آبنما در این صورت سخت تر بوده و بنابراین قیمت بالاتری دارند.

تاثیر سایز آبنما در قیمت

طراحی و مواد ساخت

طراحی و مواد استفاده شده در ساخت آبنما نیز تأثیر زیادی در قیمت آن دارد. طرح‌های خاص، هنری و زیبا هزینه ای آبنما را افزایش می دهد و دلیل آن طولانی تر بودن فرایند تولید می باشد. همچنین مواد اولیه ای که در ساخت آن ها استفاده می شوند به دلیل جنسشان دارای قیمت های متفاوتی بوده و همین مورد قیمت آبنما را پس از تولید تحت تاثیر قرار می دهد .

نوع تجهیزات داخلی

برخی آبنماها مجهز به تجهیزاتی مانند پمپ‌های آب، صفحات آبنما، نورپردازی و سیستم‌های صوتی هستند. استفاده از این تجهیزات باعث افزایش قیمت می‌شود زیرا نیاز به نصب و تنظیم این تجهیزات و همچنین هزینه مصرف برق و … را دربر می‌گیرد. همچنین در اجرای آبنما نیاز به زمان و تخصص بالاتری دارند.

قیمت آبنمای آبشاری

یکی از پر طرفدارترین مدل های آبنما در بازار آبشاری می باشد. بهتر است بدانید که قیمت این نوع آبنما ها با توجه به موارد مختلفی متغیر هست و از این رو می توانید با شماره تلفن 09122155348 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در این رابطه راهنمایی کنند.

قیمت آبنما آبشار

قیمت آبنمای مدرن

آب را به صورت دیواره ای از بالا به پایین جاری می کنند ، که امروزه از این آبنماها بسیار استفاده می شود و تقاضا کننده بیشتری دارد .این نکته را هم باید دانست که به دلیل اینکه در آبنماها  آب در یک مدار بسته جریان دارد ، هدر رفتن  آب بسیار کم است و به راحتی و بدون ترس از هدر رفتن  آب می توان از آنها استفاده کرد . همچنین قیمت آبنما مدرن هم نسبت به مواردی که گفتیم متغیر است .

قیمت آبنما

قیمت آبنما پرده ای

در آبنما پرده ای آب به صورت یک پرده نازک خارج می شود و جلوه ای همانند آبشار را ایجاد می کند ، از این المان می توان در : مجتمع های مسکونی ، اداری ، تجاری ، دکوراسیون های داخلی ، کافه ها ، رستوران ها ، استخر های سر پوشیده و … استفاده کرد.

آبنما صخره ای

قیمت آبنما صخره ای

این آبنماها از جنس سنگ های طبیعی از جمله : سنگ قلوه های سفید و یا رنگی  ، سنگ ورقه ای ، سنگ لاشه و… می باشد ، از این المان می توان در سفره خانه ها ، باغ ، ویلا ،حیاط ،مراکز تفریحی و… استفاده کرد .

اجرای آبنمای دیواری فضای داخلی

اجرای آبنمای دیواری فضای داخلی

قیمت آبنمای دیواری

 آبنما دیواری بر روی دیوار اجرا می شود ، بر روی دیوار حفره هایی ایجاد می کنیم ، برای خروج آب ، آب خارج شده به صورت پر فشار از حفره های ایجاد کرده به سمت بیرون هدایت می شوند . این المان

در فضاهایی از جمله : استخر ، روف گاردن ، لابی هتل ها ، رستوران ها ، ویلا ها ، ساختمان های اداری و تجاری و …کاربرد دارند .

قیمت آبنمای موزیکال

 آبنما موزیکال به جز صدای دلنشین آب از ویژگی داشتن موزیک نیز دارا می باشد ، حرکات آب طوری تنظیم می شود که با پخش موزیک هماهنگ بوده و حس آرامش را در افراد ایجاد می کند و ما می توانیم از صدای آب همراه با موزیک دلنشین بهره مند شویم .

آبنما شیشه ای مدرن

قیمت آبنما شیشه ای

 آبنما شیشه ای ترکیبی از آب و شیشه می باشد ، که می توانیم با یک نور پردازی ، زیبایی آن را افزایش دهیم ، این المان طوری طراحی شده که حرکت آب بر روی شیشه می باشد . قابل اجرا در: محیط

های داخلی ، اداری ، تجاری ، مسکونی و … می باشد . آبنما شیشه ای را می توان با متریال های ، چوبی ، سنگی و استیل اجرا کرد .

قیمت آبنمای کوچک

این آبنماها با ابعاد کوچک از پیش ساخته شده و دارای تنوع بالایی می باشد ، که بیشتر در فضا های داخل منزل ، تراس ، پاسیو و.. قرار می گیرند .

قیمت آبنما مه پاش

این نوع آبنماها با استفاده از فشار آبی که توسط پمپ آن تامین می شود آب را به صورت پودر شده در می آورد . این نوع آبنماها در نمای رستوران ها و آلاچیق ها استفاده می شود و باعث جلب

مشتری و ایجاد فضای دلچسب و دل انگیز  می شود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند این نوع آبنما را در حیاط خانه یا طراحی فضای سبز ویلای خود داشته باشند ، تا حس حضور در طبیعت و پاکی هوا را برای شان تداعی نماید .

اصولا  آبنماها در دو نوع پیش ساخته و شیشه ای ، (جهت داخل منازل و فضای باز) و غیر پیش ساخته (جهت فضای باز) عرضه می گردند. آبنماهای پیش ساخته اصولا از جنس فایبرگلاس یا سنگ هستند .

قیمت آبنما در روف گاردن

یکی از مهم ترین المان هایی که در روف گاردن بکار می رود آبنما می باشد ، آبنما را در کنار آلاچیق ، قسمتی از نشیمن و یا  ترکیب آبنما با دیوار سبز می تواند جلوه بخشی فضای روف گاردن را افزایش دهد . آب مظهر پاکی است و صدای آن آرامش بخش می باشد و می توانیم  در کنار آن از صدای زیبای آب لذت برد . قیمت ها در ساخت و اجرای آبنما ها متفاوت می باشد .

قیمت آبنما در محوطه سازی

در محوطه سازی از آبنما های صخره ای و سنگی می توانیم استفاده کنیم ، بدلیل این که محدودیت وزنی در سازه کف نداریم ، اجرای بیشتر آبنماها در مرحله اول نیاز به عایق کاری دارند ، این امر موجب می شود تا رطوبت به کف سازه آسیب نرساند . البته از انواع آبنماها می توانیم بر مبنای فضا و کاربری محوطه استفاده کنیم.

کلام آخر

شرکت سورن بام در زمینه طراحی و اجرای انواع آبشار های مصنوعی آماده همکاری می باشد و مجری انواع آبنماها بوده و در این زمینه فعالیت های بیشماری دارد . شرکت سورن بام در زمینه معماری سبز و پایدار فعالیت های بیشماری دارد ، فعالیت های این مجموعه عبارتند از : طراحی و اجرای محوطه سازی ، روف گاردن ، ساخت فلاور باکس ، دیوار سبز ، تراس سبز ، آبنما و نصب انواع سیستم های آبیاری و نصب مه پاش و … می باشد.برای مشاوره رایگان و دیدن نمونه کار های اجرای آبنما به اینستاگرام سورن بام مراجعه کنید و یا با شماره 09122155348 تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید