فلاور باکس چوبی | طراحی و اجرای فلاور باکس چوبی

فلاور باکس-چوبی

آنچه در این مقاله میخوانیم

فلاورباکس های چوبی ، در جنس هایی از قبیل چوب پلاست و چوب ترموو قابل ساخت و قابل استفاده در راهروها ، لابی  و … محیط های باز مانند : محوطه سازی حیاط ، محوطه سازی ویلا ، محوطه سازی باغ ، پاسیو ، پشت بام ، تراس  بالکن و … می باشند .  فلاورباکس ها دارای ابعاد ، اندازه ، رنگ ، شکل و… متفاوتی هستند و بستگی به سلیقه افراد و میزان فضا و محیط انتخاب می گردند .

فلاور باکس چوبی جزو یکی از محبوب ترین و ارزان ترین سبکهای فلاور باکس است، که این روز ها از این سبک از فلاور باکس ها در محوطه سازی ها مشاهده میشود.

فلاور باکس-چوبی

فلاور باکس چوبی

یکی از انواع فلاور باکس ها ، فلاور باکس چوبی می باشد . این نوع فلاورباکس ها چون از جنس چوب هستند اگر داخل آن ها گل و گیاه کاشته شود به علت رطوبت بالا باعث از بین رفتن داخل فلاور باکس می شود . به همین دلیل در داخل آن از ورق گالوانیزه استفاده می شود تا مانع از بین رفتن آن شود . فلاورباکس های چوبی معمولا به صورت آویزان و یا دیواری مورد استفاده قرار می گیرند .

ویژگی های فلاور باکس چوبی

ویژگی خاصی دارد که به راحتی با فضای سبز هماهنگ می گردد و باعث ایجاد هارمونی خاص با محیط  و در نهایت حس آرامش افراد خواهد شد . گلدان در حالت کلی از عناصر مهم در فضاسازی بیرونی و داخلی به شمار می رود که بنابراین می تواند طراحی و اجرای آن ، محیط را به فضایی دوست داشتنی تبدیل کند .

  •  دارای وزن متوسط
  • طرح و اندازه های متنوع
  • مقاوم در برابر نور ، آب و تهیه شده از بهترین چوب روسی
  • مناسب جهت کاشت درخت و درختچه
  •  دارای پوشش داخلی پلی کربنات جهت مقاومت بیشتر

در فلاور باکس گیاه و محیط کاشت آن در جعبه‌های مخصوصی که تمام یا بیشتر بام سبز  را می‌پوشاند ، نگهداری می‌شود . در سیستم غیر مدولار محیط کاشت یک لایه پیوسته بر روی بام سبز می‌باشد و در سیستم مدولار این محیط ناپیوسته است .

انواع فلاورباکس

نحوه ساخت فلاور باکس چوبی

مهندسین سورن بام در داخل این فلاور باکس ها لایه هایی از قبیل : لایه محافظ ، زهکش ، فیلتراسیون ، عایق ضد ریشه قرار می دهند که در هنگام اجرای آبیاری قطره ای آب و ذرات رس خاک به بیرون نفوذ نکند و باعث خرابی و نشت آب بیرون زدگی ریشه نشود . پس از عایق بندی های لازم داخل فلاورباکس ها ، خاک مخصوص ریخته می شود که این خاک مخصوص دارای موادی می باشد که تامین کننده مواد مورد نیاز گیاه بوده و باعث رشد بهتر گیاه می شود و در نهایت بسته به شرایط آب و هوایی و سلیقه افراد ، گل و گیاهان با دقت خاصی انتخاب می گردند و کاشته می شوند .

اجرای فلاور باکس چوبی

اجرای فلاورباکس قسمت مهم و تاثیر گذار در کار طراحی و زیبا سازی نما می باشد. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قرار گیری فلاور باکس های چوبی در مکان صحیح صورت بگیرد و برای افراد خطری ایجاد نکند. در نصب دیواری فلاورباکس های چوبی حتما باید از گیره های مناسب و درجه یک استفاده کنید تا دچار مشکلات جبران ناپذیری نشوید. علاوه بر آن برای دریافت امنیت بالاتر باکس گل ها باید مهار شوند.

طراحی فلاور باکس های چوبی کم هزینه تر و ساده تر است سبک های دیگر است و کاربرد فلاور باکس های چوبی نسبت به دیگر فلاور باکس ها بیشتر است. یکی از مزایای طراحی فلاورباکس چوبی را می توان به طراحی و ساخت آن در کارگاه های کوچک اشاره کرد. همچنین می توانید برای بهره بری کامل از فلاورباکس های چوبی خود از مهندسین و کارشناسان خبره در نجاری و صنایع چوب استفاده کنید تا با مشکلاتی ماننده نم دادن، نفوذ ریشه، بیمار شدن گیاهان و… رو به رو نشوید.

اجرای فلاورباکس چوبی در فضا می تواند یکی از تاثیر گذار ترین فرایند ها در طراحی و زیبا سازی نمای شما داشته باشد، اما حتما این عناصر زیبا در محوطه سازی باید به دست مهندسین با تجربه و حرفه ای در حوزه فضای سبز طراحی و اجرا شود. همانطور که می دانید اجرای فلاور باکس چوبی مزایای بسیار بالایی دارد و همچنین این المان جذاب نسبت به سایر سبک های فلاور باکس از کاربرد های بیشتری برخوردار است.

اجرای فلاور باکس چوبی

ابزار و مصالح مورد نیاز برای اجرای فلاور باکس

  • اره
  • پیچ گوشتی
  • متر و دریل برقی یا شارژی
  • چند تخته چوب
  • برش و مونتاژ تخته های چوبی

فلاور باکس چوبی

انواع فلاور باکس از نظر جنس

  • فلاور باکس چوب پلاست 

فلاورباکس چوب پلاست از انواع گلدان های چوبی به شمار می آید که با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک ساخته می شود . یکی از ویژگی های این محصول شباهت آن به چوب بوده که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی از این گلدان در طراحی فضای سبز استفاده کنید .

 

فلاورباکس فلزی

قیمت فلاور باکس چوبی

قیمت فلاور باکس چوبی با توجه به ابعاد و اندازه ساخت آن ها متغیر است . شما می توانید با تماس با کارشناسان شرکت سورن بام و ارائه ابعاد و اندازه با توجه به نیاز شخصی فضایی که قرار است فلاور باکس در آن قرار بگیرد ، قیمت مناسب را دریافت کنید . شما می توانید با استفاده از تغییر سایز به راحتی در قیمت گلدان تاثیر گذار باشید . قیمت سازه یک معیار تعیین کننده می باشد . در صورتیکه ساخت فلاورباکس با پروفیل چوب پلاست باشد قیمت آن بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود .

فلاورباکس چوبی ارزان

برای تهیه و خرید فلاورباکس با قیمت ارزان تر بهتر است که از شرکت هایی که در این زمینه فعال و متخصص هستند کمک بگیرید . با توجه به اینکه این فلاورباکس ها از چوب پلاست تهیه می شوند در نتیجه هزینه ی نهایی آن به نسبت دیگر متریال ها مناسب تر است . ضمن اینکه می توان با ساخت یک فلاورباکس زیبا و ارزان زیبایی زیادی را برای محوطه به ارمغان آورد .

آبنما

خرید فلاور باکس چوبی

در خرید فلاورباکس معیارهایی از جمله کیفیت ، کاربرد و شرایط فضایی مورد نظر باید در انتخاب شما تاثیرگذار باشد . خرید فلارباکس باید با دقت و توجه فراوانی انجام شود تا بتواند فضای ما را به بهترین شکل زیبا کند .محصولات شرکت سورن بام از استحکام و دوام بالایی برخوردار بوده و می تواند بهترین انتخاب برای محوطه سازی شما باشد . اجرای فلاورباکس خود را در طرح و رنگ دلخواه خود را به شرکت متخصص در این حوزه بسپارید .

 

20

نگهداری فلاورباکس چوبی

اگر فلاور باکس چوبی می خواهید ، توصیه می کنیم برای کاهش جنبه های متخلخل برخی از چوب ها ، روکش اضافه کنید . این امر مانع از شسته شدن مواد مغذی از خاک و داخل چوب می شود . روکش ها هم احتمال پوسیدگی را در طول زمان کاهش می دهند . به جای آن می توانید از یک ماده ضد آب برای باکس خود استفاده کنید .

اگر می خواهید باکس های خود را رنگ کنید ، پیشنهاد می کنیم چیزی غیر سمی انتخاب کنید . این کار چوب را برای مدت طولانی تری محافظت می کند و در عین حال سمومی را که ممکن است برای رشد گیاه مضر باشد ، کاهش یا ازبین می برد .  با این حال مطمئن شوید که زهکش کافی دارید .

نگهداری فلاورباکس چوبی

مزایای فلاور باکس

مزایای کاشت در فلاورباکس را می توان به اختصار در چند مورد عنوان نمود :

  1. کاشت درخت ، درختچه و گل در محل هایی که امکان کاشت وجود ندارد ( ماننده تراس سبز ، بام )
  2. جابجایی یکی دیگر از مزایای فلاورباکس می باشد . بدین شکل می توان فلاورباکس را در محل دیگر کاشت نمود و وقتی در اوج زیبایی و طراوت می باشد به محل مورد نظر انتقال داد ( مثل افتتاحیه پروژه ها، زمان برگزاری جشن ها ، جشنواره ها)
  3. یکی دیگر از مزایای کاشت در فلاورباکس ، ایجاد تغییر دکوراسیون در محل می باشد . یعنی با جابجایی فلاورباکس ها از یک محل به محل دیگر می توان تنوع و طراوت روانی ایجاد کرد .
  4. ایجاد باغ بر روی پشت بام: در فلاورباکس ها در سایز های مختلف می توان کاشت درخت، درختچه و گل را در پشت بام داشته باشیم و از فضای مرده بام به نحو احسن استفاده نمود ( اجرای روف گاردن)

39

نقش فلاورباکس در طراحی دکوراسیون

تاثیر حضور فلاورباکس در محوطه سازی را می توان از چند منظر مطرح کرد :

  • وجود گیاهان در فلاورباکس ها به علت تولید اکسیژن تاثیر به سزایی بر روی افزایش راندمان کاری در محیط های اداری و افزایش شادی و انرژی مثبت آرامش برای افراد در محیط خانوادگی منزل دارد.
  • وجود فلاورباکس در محیط هایی که در آن ها رفت و آمد مشتری مد نظر است مانند مغازه و یا رستوران ها می تواند سبب افزایش تعداد مشتریان و مراجعه کنندگان بشود .
  • بطور کلی وجود گیاهان در محیط های داخلی سبب افزایش حس تعامل با طبیعت و در نتیجه ایجاد حس مثبت در افراد شود .

کاربرد فلاورباکس چیست ؟

انواع فلاورباکس و گلدان ها در فضاهای داخلی و فضاهای بیرونی کاربرد بسیار دارند از جمله :

  • فلاورباکس هایی که بیشتر در حاشیه پشت بام هستند .
  • فلاورباکس هایی که لبه پهن دیوار حیاط قرار دارند .
  • فلاورباکس هایی که حاشیه باغچه ها می باشند .
  • فلاورباکس هایی که اطراف آلاچیق ها اجرا می شوند .
  • فلاورباکس هایی که فضای بیرون پنجره ها می باشند .
  • فلاورباکس هایی که فضای داخلی ساختمان اجرا می شوند .
  • فلاورباکس هایی که در فضا های شهری اجرا می شوند .
  • فلاور باکس ها در تراس ها ، بالکن ها ، روف گاردن ها ، دیوار سبز ، محوطه سازی و … کاربرد دارند .

فلاور باکس چوبی 1

مقایسه فلاور باکس چوبی و فلزی

از نظر متریال

چوب در هر محیطی باید ایجاد یک حس گرمی و نزدیکی به طبیعت می شود اما فلاورباکس های فلزی ظاهری صنعتی دارند .

طراحی فلاور باکس چوبی

در هنگام طراحی فلاورباکس های فلزی باید محدود به استفاده از طرح های ساده و یکدست می باشیم . اما در جنس چوبی به علت قابلیت انعطاف پذیری امکان ایجاد طرح های متنوع تری وجود دارد و این امکان را می دهد که در هر فضایی از آن ها استفاده شود .

قابلیت جا به جایی

برای مقایسه ی قابلیت جابجایی فلاورباکس ها باید این نکته را در نظر بگیریم که چوب از فلز سبکتر است بنابراین قابلیت جابجایی راحت تری دارد . فلاورباکس فلزی با داشتن وزن بالاتر به نیروی بیشتری برای جابجایی نیاز دارند و در نتیجه جابجایی آن ها سخت تر می باشد .

قابلیت جا به جایی

قابلیت شستشو

برای تمیز کردن فلاورباکس های فلزی کار سختی پیش روی شما نمی باشد اما فلاورباکس چوبی عملا قابلیت شستشو ندارند و در صورت نیاز برای تمیز کردن آن ها می توان از دستمال مرطوب استفاده نمود .

مقاومت در برابر آب

فلاورباکس های چوبی مقاومت خوبی در برابر آب ندارند در صورت برخورد با آب یا اجرا در محیط های مرطوب طول عمر مفید آن ها بسیار کوتاه می شود . اما فلاورباکس های فلزی با داشتن لایه های رنگ و ضد زنگ می توانند از خود مقاومت خوبی در برابر آسیب های ناشی از رطوبت و آب نشان بدهند .

قابلیت تنظیم دما

در حضور گرما و دمای بالا  فلاورباکس های فلزی به دلیل وجود ورق های فلزی نمیتوانند در معرض دماهای بالا یا گرمای شدید قرار بگیرند و متاسفانه در انتها گرما را به خاک و گیاهان انتقال می دهند  و به آن ها آسیب می زنند . در طرف دیگر فلاور باکس چوبی به دلیل گرمای طبیعی خود می تواند در کنار سیستم های گرمایشی مقاومت خوبی از خود نشان دهد و فضای گرم و خوبی را بدون آسیب به گیاهان برای افراد به ارمغان بیاورد .

قابلیت تنظیم دما

قابلیت ایمنی

جنس چوب که متریال اصلی ساخت فلاور باکس چوبی می باشد در مقابله ضربه و خراش حساس می باشد و در صورت برخورد با اشیا دیگر آسیب پذیری بالایی دارد . از طرف دیگر ورق های فلزی که قابلیت مقاومت در برابر ضربه و خراش را دارند می توانند طول عمر مفید بیشتری را در مقایسه با فلاورباکس های چوبی داشته باشند .

اجرای فلاورباکس در کنار دیگر المان ها

برای اجرای یک محوطه سازی کامل و زیبا لازم است تا با توجه به کاربری محیط و ایجاد هارمونی لازم از المان های مختلفی در کنار یکدیگر استفاده شود . فلاورباکس ها از جمله پرکاربردترین المان ها می باشند که می توان از آن ها در کنار بسیاری از المان ها استفاده کرد . بذین ترتیب شما می توانید با توجه به المان هایی که در درجه اول به آن ها علاقه مند هستید و در درجه ی دوم امکان اجرا در فضای مورد نظر شما را دارند یک محوطه ی زیبا را برای محوطه ی خود در اختیار داشته باشید تا چشم هر بیننده ای را جذب کند و باعث ایجاد حس آرامش و نشاط در بینندگان شود .

فلاور باکس چوبی هلدینگ HI

مجموعه سورن بام

مجموعه سورن بام فعالی خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در حیطه محوطه سازی آغاز کرده و در سالهای اخیر به یکی از معتبر ترین شرکت های حوزه فضای سبز تبدیل شده است. این شرکت همواره می کوشد تا با کمترین هزینه و استفاده از متریال درجه یک بهترین خاطره و تجربه را از فضای سبز برای شما ایجاد کند. این شرکت به صورت تخصصی در اجرای دیوار سبز، روف گاردن، تراس سبز و… فعالیت می کند و اگر به دنبال استعلام قیمت دقیق در رابطه با المان ها و شرایط اجرا و فلاور باکس چوبی دارید می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همپچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

فلاورباکس های چوبی در چه فضاهایی اجرا نمی شوند؟

در فضاهایی که رطوبت بالا باشد و امکان آسیب به چوب بالا باشد بهتر است از فلاورباکس های چوبی استفاده نشود .

از جمله مزایای استفاده از فلاورباکس های چوبی در فضا ایجاد حس نزدیکی بیشتر به طبیعت می باشد .

فلاور باکس چوب پلاست از مقاومت بالایی در برابر شرایط اقلیمی از جمله رطوبت برخوردار است و به همین علت گزینه مناسبی برای کاشت و پرورش گیاهان و گل ها می باشد .

فلاور باکس ها را می توان در هر نقطه از فضا به صورت آویزان ، دیواری ، زمینی و …استفاده نماییم . از فلاور باکس ها در محیط های اداری ، تجاری و … یا در فضاهای بیرونی مانند تراس ، روف گاردن ، حیاط ، باغ ، ویلا و…استفاده نماییم . فلاور باکس ها در محوطه سازی و زیباسازی محیط اطراف نقش به سزایی دارند و حتی در فضاهای کوچک می توان از آن ها استفاده نماییم .

  1. آیا شرکت سورن بام تولید کننده فلاور باکس چوبی است ؟

بله شرکت سورن بام تولید کننده تخصصی انواع فلاور باکس ها در جنس های مختلف ( فلزی ، چوب پلاست ، بتنی ، پلاستیکی ، شیشه ای) در سایز های متنوع مناسب با نیاز شما می باشد .

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید