ساخت بام سبز

ساخت بام سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

ساخت بام سبز

فضای سبز به هر صورت و در هر جایی که باشد برای افراد جذابیت داشته و دوست دارند از آن فضا استفاده کنند ، به همین منظور در طراحی های خود نیز سعی کرده تا طبیعت و سرسبزی را وارد زندگی شهری کنند ، مانند : ایجاد فضای سبز عمومی ، پارک ها ، حیاط خانه  و … .

امروزه داشتن فضای سبزی شخصی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است مانند تراس سبز ، روف گاردن ، محوطه سازی ویلا و باغ  . در طراحی و ساخت بام سبز ، پشت بام شما بهترین محل برای داشتن یک محوطه سبز زیباست که به هر شکلی که شما دوست دارید طراحی شود ، این فضا روف گاردن یا بام سبز نام دارد که نیاز به طراحی داشته و از عناصر مختلفی در آن می توان استفاده کرد .

 ساخت بام سبز

مراحل اصل ساخت بام سبز

در ابتدا مرحله کف سازی بام سبز بسیار حائز اهمیت می باشد. لایه های کف سازی که شامل عایق رطوبتی است اجرا می گردد . پس از اینکه از هر گونه نشتی و نفوذ آب به سقف اطمینان حاصل گردید ، مراحل بعدی که شامل عایق پرایمری، تامین لایه های فیلتراسیون جهت نفوذ خاک داخل زهکش با خاصیت ضد ریشه و ضد اسید و جلوگیری از ورود خاک به سیستم  انجام می شود،

سپس  اجرای لایه های دریناژ (زهکش)، لایه های رطوبتی با خاصیت ضد ریشه، دریچه بازدید به تعداد خروجی، و در نهایت تهیه و تامین خاک مخصوص بام سبز متشکل از خاک ،پوکه و مواد ارگانیک می باشد انجام می شود در این مرحله کف سازی اولیه بام انجام شده و به مرحله دوم از کف سازی که پوشش کف می باشد می پردازیم.

در کف سازی نهایی قبل از انجام کف سازی جایگذاری المان ها صورت می گیرد و در آخر کف سازی نهایی که می تواند از متریال هایی مانند: چوب ترمو، قلوه سنگ، سنگ، موزائیک، چمن مصنوعی و یا طبیعی، واش بتن و …. انجام می شود.

طراحی و ساخت بام سبز شرکت سورن بام

طراحی بام سبز،شرکت سورن بام ، سقف در واقع مسلما بزرگترین فضای استفاده نشده در خانه است که یک تصمیم می تواند به زیباترین فضای خانه و آپارتمان تبدیل می شود و همچنین بعضی به اشتباه معتقدند که اجرای بام سبز به ساختار سقف و سازه آسیب میرساند که این موضوع کاملا اشتباه بوده و مهندسین قبل از طراحی و اجرا روف گاردن میزان تحمل بار سقف را محاسبه نموده و در صورت تحمل طراحی روف گاردن انجام می شود . در طراحی روف گاردن از المان های بسیاری می توان استفاده نمود که طبق سلیقه افراد استفاده کننده از آن فضا انتخاب می شود .

طراحی و ساخت بام سبز شرکت سورن بام

انواع کلاس های روف گاردن

1- کلاس A

  • کف بام: سنگ یا موزاییک
  • فضای اطراف: پوشش گیاهی طبیعی و شمشاد
  • فضای مرکزی: پوشش چمن طبیعی
  • نحوه اجرای فضای سبز: عایق کاری و زهکشی محیط

2- کلاس B

  • کف بام: ترموود
  • پوشش گیاهی فضای اطراف: گیاهان طبیعی و کاج
  • نحوه اجرای فضای سبز: باکس ترموود و گلدان
  • جنس مبلمان: حصیر و چرم دارای آلاچیق یا سایبان
  • نورپردازی: چراغ محوطه

3- کلاس C

  • کف بام: ترموود پلکانی
  • پوشش گیاهی فضای اطراف: گل و گیاه طبیعی
  • نحوه اجرای فضای سبز: باکس ترموود پلکانی
  • جنس مبلمان: ترموود دارای آلاچیق یا سایبان
  • نورپردازی: چراغ باغی و نور مخفی

قیمت روف گاردن

عناصر کاربردی در ساخت بام سبز

در ساخت و اجرای بام سبز میتوان از عناصر مختلفی استفاده کرد تا ظاهر و باطل کار را بهبود بخشید. شما میتوانید نسبت به سلیقه، محیط و بودجه ایی که دارید از عناصر مختلفی در ساخت بام سبز استفاده نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع این عناصر آشنا کنیم.

 1.انواع آبنماها در ساخت بام سبز

در ساخت بام سبز میتوان از انواع آبنما ها برای زیبایی بیشتر و افزایش آرامش حاکم در محیط بهره مند شد. اما نکته ای مهمی که در این رابطه وجود دارد و باید بدانید این است که آبنما ها به دلیل ساختار خاصی که دارند و آب باید داخل آن ها جریان داشته باشید شما حتما باید مراحل انتقال آب به بیرون را به درستی انجام بدید تا آب بر روی پشت بام جمع نشود و موجب خسارت در آینده نباشد.

 1.انواع آبنماها :

2.انواع آلاچیق در ساخت بام سبز

آلاچیق ها جز اجزای مهم در اجرای بام سبز شناخته میشوند و در صورت استفاده از آن ها در طراحی میتوان محیطی مناسب جهت نشیمن در بام سبز فراهم نمود. آلاچیق ها در مدل های مختلف یافت می شوند و از مدل های پر کاربرد آن ها در ساخت بام سبز میتوان به؛ آلاچیق فلزی، چوبی، پرگولا و شیشه ایی اشاره کرد.

انواع آلاچیق در ساخت بام سبز

3.اجرای نورپردازی در ساخت بام سبز

یکی از اجزای اصلی و پر استفاده در طراحی بام سبز استفاده از نورپردازی می باشد. شما محیطی را تصور کنید که در تاریکی شب با اجرای نورپردازی لوکس و حرفه ایی میدرخشد و شما میتوانید کمال آرامش و لذت را از محیط ببرید.

 

4.قلوه سنگ و چوب ترمو برای تزئین و کف

همانطور که آگاه هستید کف سازی در اجرای بام سبز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر زیبایی ظاهری این مورد در کیفیت و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی ساختمان تاثیر گذاری مستقیمی دارد. تیم متخصص اجرای شرکت سورن بام نسبت به سازه شما کف سازی مناسب را انجام میدهند و سپس جهت زیبا سازی میتوان از ترکیب چوب ترمو و قلوه سنگ بهره مند شد.

قلوه سنگ در ساخت بام سبز

5.انواع درختان و درختچه ها ، گل و بوته ساخت بام سبز

در طراحی بام سبز استفاده از درختچه ها و گل های مختلف می توانند باعث زیبایی هرچه بیشتر این محیط در پشت بام شما شوند. با توجه به سلیقه ای شما، نوع سازه و میزان تحمل آن و همچنین بودجه ای موجود میتوان از گونه های مختلف گل و گیاهان در طراحی و ساخت بام سبز بهره مند شد.

5-انواع درختان و درختچه ها ، گل و بوته :

6.ویژگی های بام سبز :

1.وزن

خاک و المان ها در اجرای بام سبز باید به گونه ای انتخاب شوند که با توجه به حجم رطوبت و برف آسیبی به پشت بام وارد نکند.

2. ایمنی

مهمترین بخش اجرای بام سبز ایمنی آن است.

فواید بام سبز

 

امکانات اجرایی در بام سبز :

  1. فضایی برای نگهداری حیوانات خانگی
  2. سالن سرباز جهت مهمانی ها
  3.  سرویسهای بهداشتی
  4. سالنهای ورزشی، بدنسازی، یوگا و … (سرپوشیده)
  5. رصد خانه خانگی
  6. دوربینهای پانارومای دید شهر و تلسکوپ
  7. استودیو موسیقی
  8. برکه، استخر با عمق کم و فضای نشیمن استاتیک یا دینامیک داخل آب
  9. جکوزی، سونا، فضای حمام آفتاب و …

امکانات اجرایی در بام سبز :

ساخت بام سبز و محیط زیست

مزایـــای زیســـت محیطی انـــکار ناپذیر بام های ســـبز یا روف گاردن در زمینـــه کاهش آلودگی هـــوا، کاهش گازهـــای گلخانه ای، جـــذب آلاینده ها، کاهـــش دمای محیط پیرامـــون، و کاهـــش میـــزان مصرف انرژی، بارها و بارها توســـط متخصصین و پژوهشـــگران مورد ســـنجش قرار گرفته اســـت.

هزینه ساخت بام سبز

  • هزینه اجرای روف گاردن به متریال بکار رفته، نوع طراحی، نوع کار انجام شده، بستگی دارد. اجرای روف گاردن با متریال های خارجی باشد، هزینه اجرای هر متر مربع آن بالای یک میلیون تومان است.
  • مهمترین بخش اجرای روف گاردن قسمت زیرسازی آن است که زیر سازی شامل عایق بندی، زهکشی و فیلتر است
  • درباره قیمت آلاچیق ها نیز باید گفت که قیمت آلاچیق فلزی ، آلاچیق فلزی و چوبی و آلاچیق تمام چوب با هم متفاوت است.

 تصورات غلط درباره ی ساخت روف گاردن

  1. اجرای روف گاردن باعث با نشتی بام همراه باشد
  2. باغچه های می توانند در پشت بام مشکلات ساختاری ایجاد کنند
  3. اجرای روف گاردن ها گران و با قیمت بالا هستند.

سخن پایانی :

سورن بام با سال ها تجربه در زمینه طراحی و اجرای دیوارهای سبز طبیعی و مصنوعی فعالیت دارد  و تولید کننده انواع گیاهان مصنوعی  می باشند.  شرکت سورن بام توسط تیم متخصص خود در زمینه معماری سبز فعالیت های بیشماری دارد. فعالیت های شرکت عبارتست از:  محوطه سازی ، محوطه باغ ، ویلا ، باغچه ، اجرای روف گاردن ، طراحی ساخت روف گاردن ، دیوار سبز ، آبنما ، آلاچیق ، فلاور باکس و …. می باشد .

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه، هزینه های اجرایی ساخت بام سبز و دیگر کار های اجرای به صورت 100% رایگان با مشاوران و کارشناسان مجرب شرکت سورن بام با شماره 02144277178 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

سوالات متداول

1. فواید بام سبز چیست ؟
  1. دسترسی راحت
  2. تبدیل فضایی بدون استفاده به محیطی سرسبز و پر کاربرد
  3. کاهش سر و صدا
  4. هزینه سرمایش و گرمایش را کاهش می دهد

 

  1. بام سبز متمرکز
  2. بام سبز گسترده

۱) بدنبال گیاهان سخت‌جان و مقاوم در برابر گرما باشید

۲) گیاهان محلی شهر خود را خریداری نمایید

۳) درختچه‌ها و بوته‌های تزیینی انتخاب کنید:

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید