آبنما شیشه ای

آبنما شیشه ای

آنچه در این مقاله میخوانیم

یکی از عناصر و المان ها ای که وجود آن در اماکن عمومی، فضای سبز، منازل و … سبب پدید آمدن جلوه های جدید و جذاب و در عین حال آرامش بخش می شود ، آبنما می باشد . این سازه جذاب امروزه در سبک ها و طراحی های متفاوت با متریال های مختلف طراحی و ساخته می شود . در طراحی و ساخت آبنما ، هیچ محدودیتی از نظر اندازه و ابعاد وجود ندارد و افراد می توانند این المان زیبا را در طراحی های متفاوت با ابعاد مد نظر خود سفارش دهند . یکی از سبک های آبنما که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است و نمای بی نظیری به فضای شما می دهد ، آبنمای شیشه ای است .

آبنما شیشه ای مدرن

آبنما شیشه ای چیست؟

این سازه به دلیل سبک طراحی و نمایی که دارد سبب می شود تا افرادی که اطراف این آبنما هستند محو تماشا و صدای جریان آب این المان شوند . این ویژگی موجب می شود تا شما یک فضای دنج و آرامش بخش داشته باشید . به همین دلیل اکثر متقاضیان این سبک از آبنما ها شرکت های اداری و کتابخانه های عمومی هستند . در این مقاله از سایت سورن بام به بررسی آبنمای شیشه ای می پردازیم تا از اطلاعات غلط و اشتباه دور باشید پس حت سبما تا آخر مقاله ما را همراهی کنید .

همه چیز راجع به آبنما شیشه ای

در سال های اخیر آبنمای شیشه ای به یکی از ارکان اصلی و جذاب در محوطه سازی و دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. با توجه به طراحی و متریال استفاده شده در این سازه ، این سبک از آبنما ها شفاف هستند و در تامین نور در فضاهای سربسته باعث ایجاد مشکل نمی شود . افراد می توانند در حین لذت بردن از صدای جریان آب قسمتی از فضای محدوده را مشاهده کنند . این المان بسیار میان افراد محبوب است و شما می توانید این سازه را در پارک ها، فضاهای سبز، کافه رستوران ها، ادارات ، مراکز تجاری ، مراکز تفریحی و… مشاهده کنید . شما می توانید این سبک از آبنما ها را در شرکت سورن بام در طرح های متفاوت با ابعاد متفاوت با کمترین قیمت و بهترین کیفیت سفارش دهید .

دیوار سبز

آبنما شیشه ای در فضاهایی مانند : پذیرایی، اتاق خواب و نشیمن ، لابی مجتمع ها و برج ها ، تراس و بالکن ، محوطه سازی ، کنار استخر ، فضاهای اداری ، بر روی شیشه های مغازه ها ، مراکز خرید و… قابل اجرا می باشند . این آبنماها حتی به عنوان یک جدا کننده و پارتیشن نیز قابل استفاده اند .نشستن در محوطه ویلا در کنار استخر و یک آبنما ، و صدای دلپذیر آب بسیار جذاب است .

برای مثال آبنمای صخره ای صدای بسیار طبیعی و فوق العاده ای دارد ، اما اگر صدای کمتری نیاز دارید آبنمای شیشه ای بسیار مناسب شما است .

 

طراحی آب نمای شیشه ای

در طراحی آبنما شیشه ای باید حتما از مهندسین متخصص این حوزه کمک گرفت . ابتدا شما باید توجه کنید که آیا این آبنما با دکوراسیون خارجی یا داخلی شما تطابق داشته باشد یا خیر . سپس این مسئله را حتما در نظر بگیرید که در صورت اجرای آبنما در مکان مورد نظر، آیا می خواهید این المان در مرکز دکوراسیون شما قرار بگیرد یا خیر . با در نظر گرفتن این 2 نکته مهندسین متخصص آبنمای شیشه ای با ابعاد و طراحی مدنظر شما تولید می کنند . 

اجزای تشکیل دهنده آبنما شیشه ای

در طراحی و ساخت آبنما شیشه ای از عناصر و قطعات متفاوتی استفاده می شود ، به طور کلی این المان از اجزای مختلفی تشکیل می شود که تمامی این اجزا به صورت هماهنگ با هم کار می کنند و آبنمایی جذاب به شما ارائه می دهند . در ادامه به معرفی این اجزا می پردازیم .

شاسی و مخزن آبنمای شیشه ای : حتما در انتخاب شاسی و مخزن توجه داشته باشید که این اجزا ضد زنگ باشند . 

پمپ آب آبنمای شیشه ای : اصلی ترین قطعه در ساخت آبنما پمپ است. این قطعه با عمل خود موجب گردش و جریان آب می شود . 

نازل آبنمای شیشه ای : برای جریان آب بر روی سطح شیشه باید از نازل استفاده کرد . 

مخزن آبنمای شیشه ای : مخزن هم مانند پمپ جزو اصلی ترین قطعات هر آبنما است . کار مخزن در آبنما ، جمع آوری آب و گردش دوباره آن است .

لوله آبنمای شیشه ای : در آبنما های شیشه ای از لوله های 1 اینچی استفاده می شود . 

اجزای تشکیل دهنده آبنما شیشه ای

انواع آب نمای شیشه ای

در آبنمای شیشه ای از شیشه سکوریت نشکن استفاده می شود و مخزن این سبک از آبنما ها از نوع استیل نقره ای و خش دار به همراه کاور مناسب استفاده می شود که با وجود شباهت های موجود آب نما های شیشه ای دارای سبک ها و انواع متفاوتی هستند . برای دسته بندی این سازه از معیار های متفاوتی استفاده می شود و بر اساس معیار های موجود این آبنما ها از نظر طراحی و روش ساخت و امکانات به سبک های متفاوتی تقسیم می شوند . 

آبنما دیواری و شیشه ای

آبنما دیواری و شیشه ای

انواع آبنمای شیشه ای بر اساس فرم ساخت

این قطعات با توجه به نحوه ساخت آن ها به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند . برخی از این فرم ها خطی و برخی دیگر از فرم صفحه ای بهره می برند . البته در برخی از سبک ها از فرم ساخت نقطه ای استفاده می شود .

طراحی و اجرای آبنمای شیشه ای در فضای داخلی

طراحی و اجرای آبنمای شیشه ای در فضای داخلی

انواع آبنما شیشه ای بر اساس امکانات

فواره های شیشه ای را می توان در سبک های ساده و موزیکال طراحی کرد . در سبک ساده می توانید جریان ساده ای از آب را مشاهده کنید . اما در آبنمای موزیکال هم زمان با گردش و جریان آب ، موزیک ملایمی پخش می شود که بسیار فضای لذت بخشی را پدید می آورد . 

ساخت آبنما دیواری شیشه ای

ساخت آبنما دیواری شیشه ای

انواع آبنما شیشه ای بر اساس روش ساخت

یکی از مسائل مهمی که در روش ساخت آبنما بسیار تاثیر می گذارد ، نیاز شما از این سازه است . شما می توانید با توجه به نیاز خود از این المان در منزل ، فضای سبز یا محل کار روش ساخت آن را تغییر دهید . آبنمای شیشه ای پرتابل که به صورت پیش ساخته در کارگاه ها طراحی و ساخته می شود . در این سبک از آبنما ها ، افراد فقط محصولات را مشاهده و سپس به انتخاب و خرید می پردازند . در کنار آبنماهای پرتابل، آبنما خانگی یا دیواری شیشه ای با توجه به خواسته های مشتری طراحی و ساخته می شود .

انواع آبنما شیشه ای براساس روش ساخت

انواع آبنما شیشه ای بر اساس سبک و طرح

آبنما شیشه ای دیواری

یکی از زیبا ترین و پر طرفدار ترین مدل های آبنما شیشه ای در بین مردم مدل دیواری می باشد. ابنما شیشه ای دیواری یک نوع آبنمای دکوراتیو می باشد که بر روی دیوار نصب و اجرا می شود و در طرح ها و اندازه های مختلف موجود هستند و با توجه به نیاز و بودجه ای شما قابل تولید هستند. این نوع آبنما معمولاً با استفاده از یک پمپ آب کوچک و یک سیستم فیلتراسیون برای پاکسازی آب، کار می‌کند و می‌تواند برای زیبایی و انتقال حس آرامش در داخل محیط بسیار مفید باشد.
بسیاری از افراد برای اجرای آبنمای شیشه ای در فضای داخلی خود ، به دلیل این که ممکن است مسیر رفت و آمد را مسدود کند و ترافیک انسانی ایجاد شود و به مشکل بر می خورند ،ولی تیم متخصص اجرایی شرکت سورن بام با طراحی و اجرای آبنما شیشه ای دیواری توانسته است این مشکل را به زیبایی حل کند .
اجزای تشکیل دهنده آبنما شیشه ای

ابنما شیشه ای خانگی کوچک

اولین چیزی که باید در نظر گرفت این است که چه نوع طرح آبنمایی متناسب با دکوراسیون خانه شما می باشد که آبنما شیشه ای کوچک یا خانگی مساحت کمتری را در سطح اشغال می کند . اگر قصد دارید در داخل خانه خود یک آبنمای جم و جور داشته باشید تا از وجود آن احساس در طبیعت بودن داشته باشید و با صدای آب حس آرامش بگیرید پیشنهاد می کنیم حتما از مدل آبنما شیشه ای خانگی ما دیدن فرمایید. برای دریافت نمونه کار ها و مدل ها با شماره تلفن 09122155348 تماس حاصل فرمایید .

آبنما شیشه ای پرتابل

آبنما شیشه ای پرتابل یا متحرک به دلیل وزن سبک و طراحی آسان حمل و نقل آسان دارد و می‌توان آن را به راحتی در مکان‌های مختلفی در داخل منزل یا محل کار قرار داد. اگر می خواهید که آبنمای خود را به صورت ثابت در یک مکان قرار ندهید و آن را مدام جابجا کنید می توانید از مدل پرتابل استفاده نمایید .
آبنما شیشه ای

آبنما شیشه ای حبابی

یکی دیگر از مدل های محبوب آبنما شیشه ایی ، حبابی می باشد که به صورت حباب شکل است و می توان از آن در داخل خانه، اداره و مراکز تجاری و تفریحی استفاده کرد .

انواع آبنما شیشه بر اساس فرم ساخت

آبنما شیشه ای مدرن

آبنمای شیشه‌ای مدرن ، یکی از محبوب ترین مدل های آبنما مدرن است که با طراحی‌های مدرن و جدید ، به صورت زیبا و با سبکی خاص در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد . این نوع آبنما معمولاً با استفاده از مواد مدرن مانند شیشه ، فلز و همچنین استفاده از سنگ برای زیبایی ساخته شود. همچنین ، برخی از این آبنماها با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن مانند نورپردازی LED و یا سیستم‌های صوتی با قابلیت اتصال به دستگاه‌های پخش موسیقی طراحی می شوند که برای افزایش تأثیر زیبایی و آرامش‌بخشی آنها در محیط اطراف بسیار مفید هستند .

آبنما شیشه ای چیست

آبنما شیشه ای پله ای

در فضاهایی بلا استفاده مانند زیر پله ها نیز می توان برای اجرای آبنمای شیشه ای اقدام نمود . این فضاها به علت اینکه در قسمت هایی هستند که نمی توان از آن ها استفاده ی مفید دیگری نمود با ارائه ی ایده های نوآورانه برای آن زیباترین آبنماهای شیشه ای را به ارمغان آورد .

آبنما شیشه ای پله ای

کاربرد آب نما شیشه ای

آبنما های شیشه ای را می توان در اماکن مختلفی با هدف های متفاوتی استفاده کرد . برای مثال اگر شما با کمبود جا مواجه هستید یا مالک کافه رستورانی هستید و می خواهید قسمتی از فضای داخلی توسط دیگران دیده نشود می توانید از یک آبنمای شیشه ای استفاده کنید . البته در بعضی از موارد از این سازه برای تزئین و زیبا سازی محوطه و فضا و ایجاد آرامش و افزایش تمرکز استفاده می شود . شما می توانید از فواره های شیشه ای در مکان های مختلف مانند روف گاردن، باغ، ویلا، تراس،بام سبز، پاسیو، سالن های پذیرایی و مهمانی و … استفاده کنید . علاوه بر آن می توانید از این سازه دلچسب در لابی ساختمان و مراکز تفریحی و داخل خانه استفاده کنید .

نکات مهم در طراحی و اجرای آبنمای شیشه ای

اگر تا کنون از آبنما های شیشه ای دیدن کرده باشید، متوجه می شوید که این المان از طراحی بسیار ساده ای بهره می برد و شاید ساخت آن بسیار راحت باشد. در صورتی که ساخت آبنمای شیشه ای کاملا نیاز به دقت و تبحر داد زیرا اگر طراحی و ساخت غیر اصولی باشد موجب ایجاد مشکلات می شود . مهندسین متخصص سورن بام با در نظر گرفتن تمامی اصول و قوانین طراحی و ساخت آبنما، با استفاده از بهترین متریال با کمترین قیمت می توانند شما را به هدف خود از آبنمای شیشه ای برسانند. اما قبل از طراحی و ساخت حتما به نکات زیر توجه کنید تا دچار هرگونه مشکل نشوید .

آبنما شیشه ای

  1. انتخاب بهترین محل برای اجرای آبنما
  2. انتخاب نوع آبنمای شیشه ای (برای مشاهده اطلاعات بیشتر می توانید به پاراگراف انواع آبنما شیشه ای بر اساس فرم را مطالعه کنید .)
  3. ابعاد و اندازه آبنما شیشه ای را مشخص کنید .
  4. از متریال با کیفیت در ساخت آبنما شیشه ای استفاده کنید .
  5. استفاده از نورپردازی در آبنمای شیشه ای را فراموش نکنید .
  6. به پاشش آب در آب نمای شیشه ای توجه داشته باشید .

استفاده از متریال با کیفیت در ساخت آبنمای شیشه ای

همانطور که میدانید آبنما ها در فضاهای داخلی، بسیار حساس هستند. اما شما می توانید با استفاده از متریال با کیفیت ، عمر و کیفیت و کارایی آبنمای خود را افزایش دهید . حتما در نظر داشته باشید که در هنگام خرید پمپ، پمپی با توان و قدرت بالا خریداری کنید . علاوه بر آن انتخاب یک نازل ، مخزن و لوله ضد زنگ باعث می شود تا عمر و عملکرد آبنما شما افزایش بیابد .

همچنین استفاده از نازل های هوشمند باعث می شود تا کیفیت جریان و گردش آب بیشتر شود و کیفیت آبنما بالاتر می رود . اگر ساخت آبنمای شما به صورت حرفه ای و صحیح انجام شود از کاور هایی با روکش نقره استفاده می شود که آبنما را در برابر عوامل محیط بسیار مقاوم می کند . این نکته را حتما در نظر داشته باشید که اگر می خواهید تا آبنمای شیشه ای شما نمای بسیار جذاب تری به شما ارائه دهد ، می توانید از مایعاتی با مولکول های سنگین تر از آب استفاده کنید تا جریان بهتر و طبیعی تری دریافت کنید . 

استفاده از نورپردازی در آبنما شیشه ای

آب یکی از عناصری است که سبب می شود تا انسان به صورت ناخودآگاه از آن آرامش بگیرند . حال فکر کنید اگر جریان آب به همراه نور های متفاوت در هم تنیده می شوند و جلوه ای زیبا ایجاد می شود . در این حالت می توانید از نمای زیبا به همراه صدای دلنشین آب بهره ببرید . اگر می خواهید در آبنمای خود از اجرای نورپردازی استفاده کنید، حتما قبل از ساخت این موضوع را با مهندس سازنده در میان بگذارید .

آبنما شیشه ای اجرا

پاشش آب در آبنمای شیشه ای

هریک از سبک های آبنمای شیشه ای دارای شعاع پاشش آب متفاوتی هستند . شما حتما باید بر اساس محل مورد نظر خود برای اجرای این سازه، شعاع پاشش آن را تعیین کنید . حتما در نظر داشته باشید که محصولی را که خریداری می کنید، دارای قابلیت تنظیم پاشش باشد. علاوه بر آن به این نکته حتما دقت کنید که هرچقدر سرعت آب در آبنمای شیشه ای کمتر باشد جلوه نمای بهتری را دریافت می کنید .

آبنما شیشه ای 2

مزایای اجرای آبنمای شیشه ای 

  • ایجاد فضایی دلچسب و زنده : آب سبب می شود تا حس سرزنده ای در فضا ایجاد شود. علاوه بر آن این سازه باعث می شود تا شما فضایی طبیعی داشته باشید و حتی این المان جذاب به زیباتر شدن محل مورد نظر شما کمک فوق العاده ای می کند. 
  • نصب سریع و راحت : راه اندازی آبنماهای شیشه بسیار سریع و راحت است. البته برای نصب و راه اندازی این سازه حتما باید از مهندسین و متخصصین با تجربه کمک بگیرید تا با امنیت بسیار بالا صورت بگیرد. متخصصین مجرب سورن بام با استفاده از تجهیزات حرفه ای نصب را به صورت صحیح انجام می دهند، تا هرگز دچار مشکلات نشوید .
  • ضد رسوب بودن : از آنجایی که در آبنمای شیشه ای آب به صورت دائم در حال گردش است، باید حتما ساختار آن به صورتی باشد که از رسوب مواد جلوگیری کند. رسوب مواد و املاح می تواند نمای آبنما را بد جلوه دهد و رفع آن ممکن از هزینه های زیادی در بر داشته باشد .
  • تعمیر آسان : چنانچه در قسمتی از تجهیزات شما اشکالی بوجود آمد، می توانید در سهولت کامل آن را بر طرف کنید . در ضمن نگهداری از آبنمای شیشه ای بسیار راحت است و روتین و نیاز به روتین و کار خاصی نیست .

معایب اجرای آبنمای شیشه ای

در کنار تمامی ویژگی های مثبت و مزایای استفاده از آبنما شیشه ای ، این سازه معایبی هم دارد که در ادامه مقاله به این معایب می پردازیم .

  • ایجاد بوی نامناسب در محل اجرا : اگر این سازه در فضای بسته استفاده شود، طی مرور زمان امکان دارد آب به حالت گندیده در بیاید و بوی نامناسبی ایجاد کند .
  • احتمال تبخیر آب : اگر از این المان در فضاهایی با دمای بالا اجرا شود، ممکن است آب تبخیر شده و بالا نیاید . در این صورت رطوبت محیط بیشتر می شود و لک های سفیدی بر روی شیشه پدید می آید .
  • ریزش آب از اطراف : در برخی از موارد احتمال دارد که آب از آبنما به اطراف بپاشد .

آبنما شیشه ای 3

قیمت ابنما شیشه ای در تهران

با توجه به طراحی و نوع متریال آبنما ، ابعاد و اندازه مورد نظر کارفرمای محترم، کارشناسان شرکت سورن بام قیمت نهایی را برای ایشان محاسبه می فرمایند . از این جهت در این بخش نمی توان قیمت مشخصی را ارائه داد و پیشنهاد می کنیم با ما تماس بگیرید تا علاوه بر دریافت لیست قیمت از مشاوره رایگان نیز برخوردار شوید .

نتیجه گیری

آبنمای شیشه ای دارای جلوه های جذابی هست که می تواند بسیار در طراحی و زیباسازی فضای شما کمک کند. طراحی و ساخت این محصول دارای مراحل متفاوتی است که با در نظر گرفتن حساسیت های طراحی و تولید ، این سازه حتما باید به دست مهندسین و متخصصین مجرب ساخته شود. همچنین با استفاده از متریال درجه یک در ساخت آبنمای شیشه ای علاوه بر کیفیت آبنما، عمر سازه شما افزایش می یابد .

معتبرترین شرکت طراحی و اجرای آبنمای شیشه ای در ایران

شرکت سورن بام، برترین و معتبرترین شرکت فعال در زمینه محوطه سازی، اجرای دیوار سبز، اجرای روف گاردن و… در ایران است که آماده همکاری با شما در زمینه فضای سبز و محوطه سازی و طراحی دکوراسیون است. اگر تصمیم دارید تا راجع به آبنماهای شیشه ای اطلاعات کامل تری کسب کنید و به دنبال قیمت، طراحی، ساخت و اجرای آبنمای شیشه ای هستید می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان حرفه ای سورن بام ارتباط برقرار نمایید .

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید اینستاگرام مجموعه را دنبال کنید .

سوالات متداول آبنما شیشه ای

آبنما های شیشه ای در طراحی چه فضاهایی تاثیر دارد؟

آبنمای شیشه ای در طراحی های تراس گاردن، روف گاردن، محوطه سازی، فضای سبز، پارک و اماکن عمومی، اماکن اداری، منازل، لابی هتل ها و رستوران ها، باغ ها، ویلاها و… تاثیر بسزایی دارد.

به طور کلی در طراحی و اجرای آبنمای شیشه ای باید به چند نکته ویژه زیر توجه کنید.

  1. محل طراحی و نصب 2. طرح و مدل 3. استفاده از متریال با کیفیت و درجه یک 4. استفاده از نورپردازی 5. توجه به پاشش آب

مزایای آبنمای شیشه ای را میتوان به ایجاد فضایی دلچسب و جذاب، سهولت در نصب و راه اندازی، نگهداری و تعمیر آسان، ضد رسوب و… اشاره کرد.

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید